BibTex RIS Cite

Ortak Eleştirel Düşünüm Alanı: 14. İstanbul Bienali

Year 2016, Issue: 15, 145 - 154, 01.01.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.65919

Abstract

Çağdaş sanat dünyasının tartışmalı fenomenlerinden biri olan bienaller, çağdaş sanatın karmaşık ve çeşitli dinamiği içinde
özel bir konuma sahiptir. Özellikle 1990’lardan bu yana küreselleşmenin farklı tezahürlerinin bir uzantısı olarak karşımıza
çıkan bienaller, sanat ve kültür ortamlarında birçok tartışmanın ortaya çıkmasına neden olmuştur. 1990’lardan sonra
küreselleşmenin ve ekonomik canlanmanın önemli güçlerinden biri olarak görülen bienallerin sayısı epeyce artmıştır.
Uluslararası İstanbul Bienali de bu listede giderek daha prestijli bir konum elde etmiş ve günümüz sanat dünyasının
önemli etkinliklerden biri haline gelmiştir. Bu çalışmada 14. İstanbul Bienali, Griselda Pollock’un ortak eleştirel düşünüm
yaklaşımı çerçevesinde, merkezi sergisi Kanal, Francis Alys’in Ani’nin Sessizliği, Cevdet Erek’in Bir Ritim Mekanı – Otopark,
adlı yapıtları ele alınarak değerlendirilmiştir.
Anahtar Sözcükler: 14. İstanbul Bienali, Carolyn Christov-Bakargiev, Francis Alys, Cevdet Erek, Griselda Pollock.

Year 2016, Issue: 15, 145 - 154, 01.01.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.65919

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleler
Authors

Rabia Kılınçarslan

Publication Date January 1, 2016
Submission Date March 3, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 15

Cite

APA Kılınçarslan, R. (2016). Ortak Eleştirel Düşünüm Alanı: 14. İstanbul Bienali. Yedi(15), 145-154. https://doi.org/10.17484/yedi.65919

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.