Araştırmanın amacı grafik tasarım
bölümünün birinci sınıf müfredatında yer alan Temel Tasarım dersinin yıllık
müfredatını güncellemek ve değişen koşulların ihtiyaçlarına yönelik uyumlu hale
getirmektir. Özellikle yetenek sınavından merkezi yerleştirme sürecine geçiş
yapan bölümlerin (grafik tasarım, iletişim tasarımı, iç mimarlık, endüstri
ürünleri tasarımı) öğrenci profillerinin tamamen değişmesinden dolayı
uygulamalı derslerin içerikleri acilen güncellenmelidir. Bu amaçla Temel
tasarım dersi sonunda kazandırılması gereken kazanımlar listelenmiş ve haftalık
ders programlarına uyarlanarak 2016-2017 eğitim öğretim yılında iki farklı
üniversitenin öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulama sürecinde ve sonunda
çizimler incelenerek süreç analiz edilmiştir. İhtiyaç durumunda değişiklik
yapılarak haftalık programlar esnek tutulmuştur. Yıl sonunda ise müfredat son
haline getirilmiştir. Müfredatta karakteristik çizgi kabiliyetini kazanmaya
yönelik uzun soluklu bir eğitimin gerekliliği anlaşılmıştır bu amaçla ilk dört
hafta sadece çizim yöntemlerine ayrılmıştır. Müfredatın %60’ı da çizime yönelik
içerikle desteklenmiştir. Ayrıca renk bilgisi ve boyama teknikleri ile ilgili
bilgilerde müfredatta korunmuştur. Müfredatın son haftalarında ise özellikle
özgün tasarımı teşvik edici uygulamalar eklenmiştir. Bu sayede birey aldığı tüm
eğitimi fiile çevirebilecek imkana sahip olmaktadır. Çünkü tasarımın temeli
özgünlüğüdür. Müfredatta ayrıca tasarım terimlerinin tanımının öğrenilmesi de
amaçlanmıştır. Araştırma sonunda ise; hazırlanan müfredat her yıl ihtiyaca göre
yeniden düzenlenmeli, kurum içindeki öğrenciler dört yıllık eğitim süresince
incelenmeye devam edilmeli, ayrıca görev alacakları meslek gruplarıyla da dış
paydaş ilişkileri sıkı tutulup incelenmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD