Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL TASARIM DERSİNE MÜFREDAT ÖNERİSİ

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 88 - 96, 01.06.2017

Öz











Araştırmanın amacı grafik tasarım
bölümünün birinci sınıf müfredatında yer alan Temel Tasarım dersinin yıllık
müfredatını güncellemek ve değişen koşulların ihtiyaçlarına yönelik uyumlu hale
getirmektir. Özellikle yetenek sınavından merkezi yerleştirme sürecine geçiş
yapan bölümlerin (grafik tasarım, iletişim tasarımı, iç mimarlık, endüstri
ürünleri tasarımı) öğrenci profillerinin tamamen değişmesinden dolayı
uygulamalı derslerin içerikleri acilen güncellenmelidir. Bu amaçla Temel
tasarım dersi sonunda kazandırılması gereken kazanımlar listelenmiş ve haftalık
ders programlarına uyarlanarak 2016-2017 eğitim öğretim yılında iki farklı
üniversitenin öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulama sürecinde ve sonunda
çizimler incelenerek süreç analiz edilmiştir. İhtiyaç durumunda değişiklik
yapılarak haftalık programlar esnek tutulmuştur. Yıl sonunda ise müfredat son
haline getirilmiştir. Müfredatta karakteristik çizgi kabiliyetini kazanmaya
yönelik uzun soluklu bir eğitimin gerekliliği anlaşılmıştır bu amaçla ilk dört
hafta sadece çizim yöntemlerine ayrılmıştır. Müfredatın %60’ı da çizime yönelik
içerikle desteklenmiştir. Ayrıca renk bilgisi ve boyama teknikleri ile ilgili
bilgilerde müfredatta korunmuştur. Müfredatın son haftalarında ise özellikle
özgün tasarımı teşvik edici uygulamalar eklenmiştir. Bu sayede birey aldığı tüm
eğitimi fiile çevirebilecek imkana sahip olmaktadır. Çünkü tasarımın temeli
özgünlüğüdür. Müfredatta ayrıca tasarım terimlerinin tanımının öğrenilmesi de
amaçlanmıştır. Araştırma sonunda ise; hazırlanan müfredat her yıl ihtiyaca göre
yeniden düzenlenmeli, kurum içindeki öğrenciler dört yıllık eğitim süresince
incelenmeye devam edilmeli, ayrıca görev alacakları meslek gruplarıyla da dış
paydaş ilişkileri sıkı tutulup incelenmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, B.& Yavuzer Arslan, F. (2013), Mobil Programlamanın Önemi Ve Bir Müfredat Önerisi, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, Cilt1, Sayı 2.
  • Atan, U. (2014). Grafik İllüstrasyon Olarak Minyatür. Akdeniz Sanat Dergisi, 6 (11)
  • Çaydere, O . (2016). Grafik Tasarım Eğitiminde Temel Tasarım Eğitiminin Önemi. Fine Arts, 11 (2), 93-97.
  • Demirel, Ö. (2016). Eğitimde Müfredat Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Sarıkahya, E. (2015). Grafik Tasarımı Eğitiminde Hareketli Grafik Tasarım Dönemi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (14), 103-119
  • Selamet, S. (2011). Türk Grafik Sanatlar Tarihine Alternatif Bir Yaklaşım: Osmanlı’dan Grafik Yansımalar. Marmara İletişim Dergisi, (18), 239-251.
  • Şahan, H. H. (2016). Eğitimde Program Geliştirme & Öğretim İlke Ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Şahin, C. (2013). Orta Öğretim Coğrafya Müfredat Programı Hakkında Bir Araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (4).
  • Topdaş, Ö. (1996). Grafik Tasarımında Altyapı Oluşturmak Üzere Temel Tasarım Eğitimine Bir Yaklaşım Tarzı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Tez.
  • Tunçkan, E. (2016). Grafik sanatının uyarıcı olarak kullanımı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 8 (8), 275-279.
  • Zengin, R. & Çakılcıoğlu, U. (2012). Fen Ve Teknoloji Laboratuvarının Müfredat Ve Bölümler Bazında Değerlendirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt 7, Sayı 1, ISSN:1306-3111.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 88 - 96, 01.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Arslan, B.& Yavuzer Arslan, F. (2013), Mobil Programlamanın Önemi Ve Bir Müfredat Önerisi, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, Cilt1, Sayı 2.
  • Atan, U. (2014). Grafik İllüstrasyon Olarak Minyatür. Akdeniz Sanat Dergisi, 6 (11)
  • Çaydere, O . (2016). Grafik Tasarım Eğitiminde Temel Tasarım Eğitiminin Önemi. Fine Arts, 11 (2), 93-97.
  • Demirel, Ö. (2016). Eğitimde Müfredat Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Sarıkahya, E. (2015). Grafik Tasarımı Eğitiminde Hareketli Grafik Tasarım Dönemi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (14), 103-119
  • Selamet, S. (2011). Türk Grafik Sanatlar Tarihine Alternatif Bir Yaklaşım: Osmanlı’dan Grafik Yansımalar. Marmara İletişim Dergisi, (18), 239-251.
  • Şahan, H. H. (2016). Eğitimde Program Geliştirme & Öğretim İlke Ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Şahin, C. (2013). Orta Öğretim Coğrafya Müfredat Programı Hakkında Bir Araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 0 (4).
  • Topdaş, Ö. (1996). Grafik Tasarımında Altyapı Oluşturmak Üzere Temel Tasarım Eğitimine Bir Yaklaşım Tarzı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmış Tez.
  • Tunçkan, E. (2016). Grafik sanatının uyarıcı olarak kullanımı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 8 (8), 275-279.
  • Zengin, R. & Çakılcıoğlu, U. (2012). Fen Ve Teknoloji Laboratuvarının Müfredat Ve Bölümler Bazında Değerlendirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt 7, Sayı 1, ISSN:1306-3111.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kahraman, M. E. (2017). TEMEL TASARIM DERSİNE MÜFREDAT ÖNERİSİ. Yıldız Journal of Art and Design, 4(1), 88-96.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD