Amaç: Bu çalışma İnternet bağımlılığının akran ilişkileri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bir
vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören
227 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler çevrimiçi platformlarda
toplanmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Young İnternet Bağımlılığı Testi- Kısa Formu ve Akran İlişkileri Ölçeği
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 istatistik programı
ile analiz edilmiştir. Bu doğrultuda veriler normal dağılıma
uygun bulunmuştur. Gruplar arasındaki farklılığın tespitinde Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi
kullanılmıştır. Ölçeklerin arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan analizler sonucunda katılımcıların
Young İnternet Bağımlılığı Testi- Kısa Formu ölçeğinden
elde edilen puan ortalamasının orta düzeyde olduğu (
=30,72±S.S.=10,54), Akran İlişkileri Ölçeği’nin puan ortalamasının ise oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir (
=64,00±S.S.=16,15). Akran İlişkileri ile cinsiyet, aile tipi, sınıf,
sosyoekonomik düzey, internette zaman geçirirken en sık
kullanılan uygulama ve internet kullanım amacı değişkenleri
arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamışken
(p>0,05) yaş ve en sık internet kullanım aracı değişkenleriyle
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin internette geçirdikleri
süreyi azaltmak ve sağlıklı sosyal ilişkiler geliştirmelerine
yardımcı olmak için gerekli stratejiler ve müdahale yöntemlerinin geliştirilmesi ile öğrencilerin internet bağımlılığına
yönelik farkındalık, önleme müdahalelerinin artırılması ve
kişilerarası iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik
stratejiler planlanması önerilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Allied Health and Rehabilitation Science (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | July 8, 2024 |
Acceptance Date | July 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 3 |