Müşteri memnuniyeti kavramı işletmeler ve müşteriler açısından çok önemli bir kavramdır. Çünkü müşteriler memnuniyetlerine göre mal veya hizmet satın almaya devam ederler. Bu nedenle rekabetin yoğun olduğu gıda perakendeciliği sektöründe işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri ancak müşteri memnuniyetinin sağlanması ile mümkündür. Bu çalışmada da gıda perakendeciliği sektöründe müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatini nasıl etkilediği değişik demografik değişkenler açısından incelenmiştir.
The concept of customer satisfaction is a very important concept for businesses and customers. Because customers continue to buy goods or services according to their satisfaction. Therefore, in the food retailing sector where competition is intense, it is possible for businesses to maintain their assets only by ensuring customer satisfaction. In this study, how the customer satisfaction in food retailing sector affects customer loyalty is examined in terms of different demographic variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 5 |