BibTex RIS Cite

“Öğrencilerin GSM Operatörü Tercihinin, Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemiyle Belirlenmesi”

Year 2008, Volume: 15 Issue: 1, 195 - 205, 01.03.2008

Abstract

References

  • AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ, (2007) (http://www.aku.edu.tr/ogrenci/ogrsayi.html)(05/03/2007).
  • ALPOĞLU, Tülay (2003), “Üniversite Gençliğinin İş Seçimi Probleminde Analitik Hiyerarşi Süreci”, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, ANKARA.
  • ATAN, Murat ve Ufuk MADEN (2005), Bireysel Ve Kurumsal Kredibilitenin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Çözümlenmesi, IV. İstatistik Kongresi, İstatistik Mezunları Derneği ve Türk İstatistik Derneği, Belek, ANTALYA. AVEA http://www.avea.com.tr/sta/hakkinda/hakkinda/aveahakkinda.shtml?Pagemenu=hakkinda. hakkinda(15/04/2007).
  • AYDIN, Serkan ve Gökhan ÖZER (2004), “Türk GSM Sektöründe Abonelerin Tercih Kriterlerine Göre Operatörlerin Konumlandırılması: Ayrıştırma (Diskiriminant) Analizi”, Pazarlama Dünyası, sayı 5, s. 30-34.
  • AYTAÇ, Serpil ve Nuran BAYRAM (2002), “Üniversite Gençliğinin İş Ve Eş Seçimindeki Etkin Kriterlerinin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Analizi”, “İş, Güç” Endüstri ilişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, cilt 4, sayı 2, (http://www.isgucdergi.org) (25/04/2007).
  • BORETOS P. George (2007), “The Future of Mobile Phone Business”, Technolgical Forecasting & Social Change, 74, s. 331-340.
  • GÜLMEZ Mustafa (2005), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Satın Alma ve Kullanımın Etkileyen Faktörler: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ile Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sayı 24, ocak-Haziran 2005, s.37-62.
  • GÜNGÖR, İbrahim, Didar Büyüker İŞLER, “Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Otomobil Seçimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, C. 1, S: 2, 2005, s. 21-33.
  • IŞIKLAR, Gülfem ve Gülşen BÜYÜKÖZKAN (2007), “Using Multi-Criteria Decision Making Approach to Evaluate Mobil Phone Alternatives”, Computer Standarts&İnterfaces 29, s. 265-274.
  • KUO, Ying-Feng ve Pang-Cheng CHEN (2006) “Selection of Mobil Value-Added Services for System Operators Using Fuzzy Synthetic Evoluation” Expert Systems With Applications, 30, p. 612-620.
  • MAZZONİ Clelia, Laura CASTALDİ, Felice ADDEO (2007) , “Consumer Behavior in the Italian Mobil Telecomunication Market”, Telecomminications Policy 31, s. 632-647.
  • NASIR Süphan (2003), “Türkiye’de GSM Sektöründe Müşteri Memnuniyeti: Kullanıcıların Operatör Değiştirme Eğilimlerinin Saptanması”, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, s. 211- 229, 16-19 Ekim, KAYSERİ.
  • OKTAY, Erkan, Hüseyin ÖZER ve M. Suphi ÖZÇOMAK (2006), “Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Abonelik Türünü Tercih Etmeleriyle İlişkili Faktörlerin Tespiti”, EKEV Akademi Dergisi, 10(27).
  • ÖZER, Hüseyin, M. Suphi ÖZÇOMAK ve Erkan OKTAY (2006), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Hat Tercih Olasılığının Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği”, Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2).
  • SAAT, Mesiha (2000), “Çok Amaçlı Karar Vermede Bir Yaklaşım:Analitik Hiyerarşi Yöntemi”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2. S.149-162.
  • SAATY, Thomas, L. (1994a), “How to Make a Decision: The Analytic Hierarchy Prosess”, Interface, November-December, p.19-43.
  • SAATY, Thomas, L. (1994b), Fundementals of Decision Making and Priority Theory with Analytic Hierarchy Process, RWS Publication, PİTTSBURG.
  • SAATY, Thomas, L. (1996), “Toughts on Decision Making”, OR/MS TODAY, April, p.8-9.
  • SAATY, Thomas, L. and Luis G. VARGAS (2000), Models, Methods, Concepts&Applications of the BOSTON/DORDRECT/LONDON. Process, Kluwer Academic Publisher, SABAH GAZETESİ (2005), “Cep telefonu kullanımı 12 yaşa kadar düştü”, (http://arsiv.sabah.com.tr/2005/01/07/eko126.html), (08/01/2008).
  • SERPER Özer, Mustafa AYTAÇ (2000), Örnekleme, Ezgi Kitabevi, BURSA.
  • SIRT Timur, (2007), “Avrupa'da 10 aboneden 1'i operatör değiştiriyor kimse markam demiyor”, http://arsiv.sabah.com.tr/2007/04/11/haber,9950DFE041544506AA8AC8F1C130CBB4.ht ml (27/04/2007).
  • SOHN, So Young ve Yoonseong KİM, (2008), “Searching Customer Patterns of Mobile Servise Using Clustering and Quantitative Association Rule”, Expert System With Application, 34 (2), p. 1070-1077
  • TELEKOMÜNİKASYON KURUMU (2007) (http://www.tk.gov.tr/Yayin/istatistikler/istatistik/2007/aralik_2007_gsm.htm) (25/04/2007).
  • TUİK (2008), http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=39&ust_id=11 (04/01/2008).
  • TURKCELL (2007) (http://www.turkcell.com.tr/index/0,1028,23400,00.html) (25/04/2007).
  • TÜZEMEN, Adem ve Aşkın ÖZDAĞOĞLU (2007), “Doktora Öğrencilerinin Eş Seçiminde Önem Verdikleri Kriterlerin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi İle Belirlenmesi”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt 21, sayı 1, s.215-232.
  • ULAŞTIRMA BAKANLIĞI (2007) (http://www.ubak.gov.tr/ubak/tr/ilkler.php#haber) (25/04/2007).
  • ULUCAN, Aydın (2007), Yöneylem Araştırması, Siyasal Kitabevi, ANKARA
  • VODAFONE (2007) http://www.vodafone.com.tr/vodafonehakkinda/vodafonehakkinda.tarihce.php (25/04/2007).

Öğrencilerin GSM Operatörü Tercihinin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemiyle Belirlenmesi

Year 2008, Volume: 15 Issue: 1, 195 - 205, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, analitik hiyerarşi süreci yöntemiyle üniversite öğrencilerinin cep telefonu hattı satın alımında GSM operatörlerinin (Turkcell, Vodafone, Avea) tercih edilme sıralamasını belirlemektir. Öğrenciler, analitik hiyerarşi süreci yönteminin önem düzeyi ölçeğiyle karar kriterlerinin ve her bir karar kriterine göre GSM operatörlerinin ikili karşılaştırmalarını yapmışlardır. Bu değerlendirmelere göre karar kriterlerinin önem ağırlık puanları hesaplanarak GSM operatörlerinin her bir karar kriterine ve kriterlerin tamamına göre tercih sıralaması belirlenmiştir. GSM operatörlerinin karar kriterlerine göre tercih edilme sıralaması, tercih düzeyi yüksek olandan başlamak üzere şu şekildedir: Konuşma ücreti kriterine göre Vodafone-AveaTurkcell; kapsam alanı kriterine göre Turkcell-Vodafone-Avea; ailenin GSM operatörü aboneliği kriterine göre Turkcell-Vodafone-Avea; hizmet kalitesi kriterine göre Turkcell-Vodafone-Avea ve hat ücreti kriterine göre ise Vodafone-Avea-Turkcell şeklindedir. Bu beş kriter birlikte değerlendirildiğinde ise GSM operatörlerinin tercih edilme sıralaması Turkcell-Vodafone-Avea şeklindedir

References

  • AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ, (2007) (http://www.aku.edu.tr/ogrenci/ogrsayi.html)(05/03/2007).
  • ALPOĞLU, Tülay (2003), “Üniversite Gençliğinin İş Seçimi Probleminde Analitik Hiyerarşi Süreci”, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, ANKARA.
  • ATAN, Murat ve Ufuk MADEN (2005), Bireysel Ve Kurumsal Kredibilitenin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Çözümlenmesi, IV. İstatistik Kongresi, İstatistik Mezunları Derneği ve Türk İstatistik Derneği, Belek, ANTALYA. AVEA http://www.avea.com.tr/sta/hakkinda/hakkinda/aveahakkinda.shtml?Pagemenu=hakkinda. hakkinda(15/04/2007).
  • AYDIN, Serkan ve Gökhan ÖZER (2004), “Türk GSM Sektöründe Abonelerin Tercih Kriterlerine Göre Operatörlerin Konumlandırılması: Ayrıştırma (Diskiriminant) Analizi”, Pazarlama Dünyası, sayı 5, s. 30-34.
  • AYTAÇ, Serpil ve Nuran BAYRAM (2002), “Üniversite Gençliğinin İş Ve Eş Seçimindeki Etkin Kriterlerinin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Analizi”, “İş, Güç” Endüstri ilişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, cilt 4, sayı 2, (http://www.isgucdergi.org) (25/04/2007).
  • BORETOS P. George (2007), “The Future of Mobile Phone Business”, Technolgical Forecasting & Social Change, 74, s. 331-340.
  • GÜLMEZ Mustafa (2005), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Satın Alma ve Kullanımın Etkileyen Faktörler: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ile Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sayı 24, ocak-Haziran 2005, s.37-62.
  • GÜNGÖR, İbrahim, Didar Büyüker İŞLER, “Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Otomobil Seçimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, C. 1, S: 2, 2005, s. 21-33.
  • IŞIKLAR, Gülfem ve Gülşen BÜYÜKÖZKAN (2007), “Using Multi-Criteria Decision Making Approach to Evaluate Mobil Phone Alternatives”, Computer Standarts&İnterfaces 29, s. 265-274.
  • KUO, Ying-Feng ve Pang-Cheng CHEN (2006) “Selection of Mobil Value-Added Services for System Operators Using Fuzzy Synthetic Evoluation” Expert Systems With Applications, 30, p. 612-620.
  • MAZZONİ Clelia, Laura CASTALDİ, Felice ADDEO (2007) , “Consumer Behavior in the Italian Mobil Telecomunication Market”, Telecomminications Policy 31, s. 632-647.
  • NASIR Süphan (2003), “Türkiye’de GSM Sektöründe Müşteri Memnuniyeti: Kullanıcıların Operatör Değiştirme Eğilimlerinin Saptanması”, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, s. 211- 229, 16-19 Ekim, KAYSERİ.
  • OKTAY, Erkan, Hüseyin ÖZER ve M. Suphi ÖZÇOMAK (2006), “Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Abonelik Türünü Tercih Etmeleriyle İlişkili Faktörlerin Tespiti”, EKEV Akademi Dergisi, 10(27).
  • ÖZER, Hüseyin, M. Suphi ÖZÇOMAK ve Erkan OKTAY (2006), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Hat Tercih Olasılığının Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği”, Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2).
  • SAAT, Mesiha (2000), “Çok Amaçlı Karar Vermede Bir Yaklaşım:Analitik Hiyerarşi Yöntemi”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2. S.149-162.
  • SAATY, Thomas, L. (1994a), “How to Make a Decision: The Analytic Hierarchy Prosess”, Interface, November-December, p.19-43.
  • SAATY, Thomas, L. (1994b), Fundementals of Decision Making and Priority Theory with Analytic Hierarchy Process, RWS Publication, PİTTSBURG.
  • SAATY, Thomas, L. (1996), “Toughts on Decision Making”, OR/MS TODAY, April, p.8-9.
  • SAATY, Thomas, L. and Luis G. VARGAS (2000), Models, Methods, Concepts&Applications of the BOSTON/DORDRECT/LONDON. Process, Kluwer Academic Publisher, SABAH GAZETESİ (2005), “Cep telefonu kullanımı 12 yaşa kadar düştü”, (http://arsiv.sabah.com.tr/2005/01/07/eko126.html), (08/01/2008).
  • SERPER Özer, Mustafa AYTAÇ (2000), Örnekleme, Ezgi Kitabevi, BURSA.
  • SIRT Timur, (2007), “Avrupa'da 10 aboneden 1'i operatör değiştiriyor kimse markam demiyor”, http://arsiv.sabah.com.tr/2007/04/11/haber,9950DFE041544506AA8AC8F1C130CBB4.ht ml (27/04/2007).
  • SOHN, So Young ve Yoonseong KİM, (2008), “Searching Customer Patterns of Mobile Servise Using Clustering and Quantitative Association Rule”, Expert System With Application, 34 (2), p. 1070-1077
  • TELEKOMÜNİKASYON KURUMU (2007) (http://www.tk.gov.tr/Yayin/istatistikler/istatistik/2007/aralik_2007_gsm.htm) (25/04/2007).
  • TUİK (2008), http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=39&ust_id=11 (04/01/2008).
  • TURKCELL (2007) (http://www.turkcell.com.tr/index/0,1028,23400,00.html) (25/04/2007).
  • TÜZEMEN, Adem ve Aşkın ÖZDAĞOĞLU (2007), “Doktora Öğrencilerinin Eş Seçiminde Önem Verdikleri Kriterlerin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi İle Belirlenmesi”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt 21, sayı 1, s.215-232.
  • ULAŞTIRMA BAKANLIĞI (2007) (http://www.ubak.gov.tr/ubak/tr/ilkler.php#haber) (25/04/2007).
  • ULUCAN, Aydın (2007), Yöneylem Araştırması, Siyasal Kitabevi, ANKARA
  • VODAFONE (2007) http://www.vodafone.com.tr/vodafonehakkinda/vodafonehakkinda.tarihce.php (25/04/2007).
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Dündar This is me

Fatih Ecer This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Dündar, S., & Ecer, F. (2008). Öğrencilerin GSM Operatörü Tercihinin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemiyle Belirlenmesi. Journal of Management and Economics, 15(1), 195-205.