BibTex RIS Cite

Bölgesel Kalkınmada Geleneksel Gıda Ürünlerinin Rolü ve Geleneksel Gıdalarda İnovasyon Belirleyicileri Üzerine Bir Çalışma: Afyon Örneği

Year 2012, Volume: 19 Issue: 2, 261 - 275, 01.06.2012

Abstract

References

  • ALBAYRAK, M.; TAŞDAN, K.; GÜNEŞ, E.; SANER, G.; ATIŞ, E.; ÇUKUR, F. ve PEZİKOĞLU, F., (2010), “Küresel Rekabet Açısından Türkiye’de Tarım ve Gıda Ürünleri Pazarlama Sistemlerine Bakış: Mevcut Yapı, Sorunlar, Fırsatlar, Hedefler”, TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Ziraat Mühendisliği VII. Teknik Kongresi, 11-15 Ocak 2010, Ankara.
  • BÉRARD, L. ve MARCHENAY, P., (2006), “Local Products and Geographical İndications: Taking Account of Local Knowlodge and Biodiversity”, International Social Science Journal, No:187, pp.1009-1016.
  • CANALI,G., (1996), “Evaluation of Consumers Preferences and Innovation: The Case of Italian Food with Denominations of Origin”, s.319-327 (in G.Galizzi and L.Venturini, eds., Economics of Innovation: The Case of Food Industry), Heidelberg:Physica-Verlag.
  • CAYOT,N., (2007), “Sensory Quality of Traditional Foods”, Food Chemistry, 102, pp.445-453.
  • CERJAK,M. ve Kovačić, D., (2011), “What are the Concerns of Croation Traditional Food Consumers Regarding GM Food”, British Food Journal, Vol. 113, No. 1, pp.37-49.
  • CONNOR,J.M., (1996), “Food Product Proliferation: A Market Structure Analysis”, American Journal Of Agricultural Economics, November, 1981’den Aktaran G.Galizzi Ve L.Venturini, Economics Of Innovation: The Case Of Food Industry, (Editors) Physica- Verlag Heidelberg, Germany.
  • ÇOKSÖYLER, N., (2009), Önsöz, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • DEMİRBAŞ, N., OKTAY, D. ve TOSUN, D., (2006), AB Sürecindeki Türkiye’deki Gıda Güvenliği Açısından Geleneksel Gıdaların Üretim ve Pazarlaması” Harran Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 10 (3/4):47-55.
  • DEMİRER,H.N. ve MENCET,N., (2009), “Geleneksel Ürünlerin Bölgesel Ekonomik Katkısı”, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. 236-240, Korza Basım, Ankara.
  • FİTO,P. ve TOLDRÁ,F., (2006), “Innovations in Traditional Foods” EFFOST 2005 Conference, Trends in Food Science & Techonology 17, pp.470.
  • GALIZZI,G. ve VENTURINI,L., (1996), Economics of Innovation: The Case of Food Industry, (editors) Physica-Verlag Heidelberg, Germany.
  • GELLYNCK, X. ve MOLNÁR, A., (2009), “Chain Governance Structures: The European Traditional Food Sector”, British Food Journal, Vol.111, No.8, pp.762-775.
  • GUERRERO,L.; GUÁRDİA,M.D.; XİCOLA,J.; VERBEKE,W.; VANHONACKER,F.; ZAKOWSKA-BİEMANS,S.; AJDAKOWSKA,M.; SULMONT-ROSSÉ, C.; ISSANCHOU,S.; CONTEL, M.; SCALVEDİ, M.L.; GRANLİ, B.S. ve HERSLETH, M. (2009), “Consumer-Driven Definition of Traditional Food Products and Innovation in Traditional Foods. A Qualitive cross-Culturel Study”, Appetite 52, pp.345-354.
  • GÜNEŞ, E., (2006), “Türkiye’de Gıda Üretimi ve Tüketimi”, Dünya Gıda Günü 2005 Sempozyumu, IV. Oturum, s.116-131.
  • ILORI, M.O., OKE, J.S. ve SANNI, S.A. (2000), “Management Of New Product Development In Selected Food Companies In Nigeria”, Technovation, 20, S.333-342.
  • KAN, M. ve GÜLÇUBUK, B. (2008), “Kırsal Ekonominin Canlanmasında ve Yerel Sahiplenmede Coğrafi İşaretler”, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, C.22, S.2, s.57-66.
  • KOÇ; A.A., (2009), Panel: Geleneksel Gıdaların Önemi, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27- 29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • MONACO, R. D.; MARZO,S.D.; CAVELLA,S. ve MASİ,P., (2005), “Valorization of Traditional Foods: The Case of Provolone del Monaco Cheese”, British Food Journal, Vol. 107, No. 2, pp.98-110.
  • PEARSON,D.; HENRYKS,J.; TROTT,A.; JONES,P.; PARKER,G.,; DUMARESQ,D. ve DYBALL,R., (2011), “Local Food: Understanding Consumer Motivations in Innovative Retail Formats”, British Food Journal, Vol.113, No.7, pp.886-899.
  • SAYIN, C.; KOÇ, A.A.; MENCET, M.N. ve AŞÇI, S., (2009), “Türkiye’de Geleneksel Gıda ürünleri Piyasası Oluşumu ve İzlenen Politikalar”, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • SPARKE, K. ve MENRAD, K., (2011), “Food Consumption Style Determines Food Product Innovations’ Acceptance”, Journal of Consumer Marketing, 28/2, pp.125-138.
  • TEKELİOĞLU, Y. ve DEMİRER, R., (2008), “Küreselleşme Sürecinde , Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretlerin Geleceği”, İGEME’den Bakış, Sayı 36, Ankara.
  • TOLDRÁ, F. ve NAVARRO, J,L., (2000), “Improved Traditional Foods fort he Next Century”, Food Research International 33, p.145.
  • TRİCHOPOULOU, A.; SOUKARA, S. ve VASİLOPOULOU,E., (2007), “Traditional Foods: A Science and Society Perspective”, Trends in Food Science & Techonology 18, pp.420-427.
  • WELSH, W., (2000), “Transculturality-the Puzzleing from of Cultures Today California Sociologist”, 17&18 (1994/1995) pp.19-39, (http://www2.uni- jenade/welsh/abstracts/transculturality.html), 15.04.2012.
  • VANHONACKER,F.; LENGARD,V.; HERSLETH,M. ve VERBEKE,W., (2010), “Profiling European Traditional Food Consumers”, British Food Journal, Vol.112, No.8, pp.871- 886.
  • VASİLOPOULOU, E.; DİLİS, V.; SOUKARA, S. ve TRİCHOPOLİLOU, A. (2005), “The Systematic Inventigation of Traditional Foods in Europe”, 1. International Food anda Nutrition Congress, TüBİTAK, June 15, İstanbul.

Bölgesel Kalkınmada Geleneksel Gıda Ürünlerinin Rolü ve Geleneksel Gıdalarda İnovasyon Belirleyicileri Üzerine Bir Çalışma: Afyon Örneği

Year 2012, Volume: 19 Issue: 2, 261 - 275, 01.06.2012

Abstract

Dünya ekonomilerinde özellikle 1980 sonrasında yaşanan küreselleşme olgusuyla birlikte artan rekabetin ortaya çıkardığı değişim; farklı olmayı, farklılaşmayı, kısaca inovasyonu gündeme getirmiştir. Hem firmaların, hem ülkelerin sürdürülebilirlikleri, bu yeni ekonomik düzen içerisinde inovasyonla ilişkili bir hal almıştır. Türkiye, kökeninde tarıma dayalı sanayi ürünlerindeki üretim potansiyeli ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma, Türkiye’nin modern anlamda gelişmiş teknolojiler kullanarak üretim yaptığı bir gıda alt sektöründe değil; günümüzün gelişen ve değişen gıda sektöründe ismini geleneksel yapısıyla duyuran bir gıda alt sektöründe gerçekleştirilecektir. Geleneksel yapısıyla dikkat çeken bu alt sektör “Şekerleme, Kakao ve Çikolata Alt Sektörü”dür. Genel amaç, geleneksel gıda ürünleri üretimi ağırlıklı olan bu alt sektörün inovasyon belirleyicilerini ortaya koyarak, rekabet gücünü değerlendirmektir

References

  • ALBAYRAK, M.; TAŞDAN, K.; GÜNEŞ, E.; SANER, G.; ATIŞ, E.; ÇUKUR, F. ve PEZİKOĞLU, F., (2010), “Küresel Rekabet Açısından Türkiye’de Tarım ve Gıda Ürünleri Pazarlama Sistemlerine Bakış: Mevcut Yapı, Sorunlar, Fırsatlar, Hedefler”, TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Ziraat Mühendisliği VII. Teknik Kongresi, 11-15 Ocak 2010, Ankara.
  • BÉRARD, L. ve MARCHENAY, P., (2006), “Local Products and Geographical İndications: Taking Account of Local Knowlodge and Biodiversity”, International Social Science Journal, No:187, pp.1009-1016.
  • CANALI,G., (1996), “Evaluation of Consumers Preferences and Innovation: The Case of Italian Food with Denominations of Origin”, s.319-327 (in G.Galizzi and L.Venturini, eds., Economics of Innovation: The Case of Food Industry), Heidelberg:Physica-Verlag.
  • CAYOT,N., (2007), “Sensory Quality of Traditional Foods”, Food Chemistry, 102, pp.445-453.
  • CERJAK,M. ve Kovačić, D., (2011), “What are the Concerns of Croation Traditional Food Consumers Regarding GM Food”, British Food Journal, Vol. 113, No. 1, pp.37-49.
  • CONNOR,J.M., (1996), “Food Product Proliferation: A Market Structure Analysis”, American Journal Of Agricultural Economics, November, 1981’den Aktaran G.Galizzi Ve L.Venturini, Economics Of Innovation: The Case Of Food Industry, (Editors) Physica- Verlag Heidelberg, Germany.
  • ÇOKSÖYLER, N., (2009), Önsöz, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • DEMİRBAŞ, N., OKTAY, D. ve TOSUN, D., (2006), AB Sürecindeki Türkiye’deki Gıda Güvenliği Açısından Geleneksel Gıdaların Üretim ve Pazarlaması” Harran Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 10 (3/4):47-55.
  • DEMİRER,H.N. ve MENCET,N., (2009), “Geleneksel Ürünlerin Bölgesel Ekonomik Katkısı”, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. 236-240, Korza Basım, Ankara.
  • FİTO,P. ve TOLDRÁ,F., (2006), “Innovations in Traditional Foods” EFFOST 2005 Conference, Trends in Food Science & Techonology 17, pp.470.
  • GALIZZI,G. ve VENTURINI,L., (1996), Economics of Innovation: The Case of Food Industry, (editors) Physica-Verlag Heidelberg, Germany.
  • GELLYNCK, X. ve MOLNÁR, A., (2009), “Chain Governance Structures: The European Traditional Food Sector”, British Food Journal, Vol.111, No.8, pp.762-775.
  • GUERRERO,L.; GUÁRDİA,M.D.; XİCOLA,J.; VERBEKE,W.; VANHONACKER,F.; ZAKOWSKA-BİEMANS,S.; AJDAKOWSKA,M.; SULMONT-ROSSÉ, C.; ISSANCHOU,S.; CONTEL, M.; SCALVEDİ, M.L.; GRANLİ, B.S. ve HERSLETH, M. (2009), “Consumer-Driven Definition of Traditional Food Products and Innovation in Traditional Foods. A Qualitive cross-Culturel Study”, Appetite 52, pp.345-354.
  • GÜNEŞ, E., (2006), “Türkiye’de Gıda Üretimi ve Tüketimi”, Dünya Gıda Günü 2005 Sempozyumu, IV. Oturum, s.116-131.
  • ILORI, M.O., OKE, J.S. ve SANNI, S.A. (2000), “Management Of New Product Development In Selected Food Companies In Nigeria”, Technovation, 20, S.333-342.
  • KAN, M. ve GÜLÇUBUK, B. (2008), “Kırsal Ekonominin Canlanmasında ve Yerel Sahiplenmede Coğrafi İşaretler”, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, C.22, S.2, s.57-66.
  • KOÇ; A.A., (2009), Panel: Geleneksel Gıdaların Önemi, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27- 29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • MONACO, R. D.; MARZO,S.D.; CAVELLA,S. ve MASİ,P., (2005), “Valorization of Traditional Foods: The Case of Provolone del Monaco Cheese”, British Food Journal, Vol. 107, No. 2, pp.98-110.
  • PEARSON,D.; HENRYKS,J.; TROTT,A.; JONES,P.; PARKER,G.,; DUMARESQ,D. ve DYBALL,R., (2011), “Local Food: Understanding Consumer Motivations in Innovative Retail Formats”, British Food Journal, Vol.113, No.7, pp.886-899.
  • SAYIN, C.; KOÇ, A.A.; MENCET, M.N. ve AŞÇI, S., (2009), “Türkiye’de Geleneksel Gıda ürünleri Piyasası Oluşumu ve İzlenen Politikalar”, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, 27-29 Mayıs 2009, Van, Bildiriler Kitabı, s. iii-iv, Korza Basım, Ankara.
  • SPARKE, K. ve MENRAD, K., (2011), “Food Consumption Style Determines Food Product Innovations’ Acceptance”, Journal of Consumer Marketing, 28/2, pp.125-138.
  • TEKELİOĞLU, Y. ve DEMİRER, R., (2008), “Küreselleşme Sürecinde , Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretlerin Geleceği”, İGEME’den Bakış, Sayı 36, Ankara.
  • TOLDRÁ, F. ve NAVARRO, J,L., (2000), “Improved Traditional Foods fort he Next Century”, Food Research International 33, p.145.
  • TRİCHOPOULOU, A.; SOUKARA, S. ve VASİLOPOULOU,E., (2007), “Traditional Foods: A Science and Society Perspective”, Trends in Food Science & Techonology 18, pp.420-427.
  • WELSH, W., (2000), “Transculturality-the Puzzleing from of Cultures Today California Sociologist”, 17&18 (1994/1995) pp.19-39, (http://www2.uni- jenade/welsh/abstracts/transculturality.html), 15.04.2012.
  • VANHONACKER,F.; LENGARD,V.; HERSLETH,M. ve VERBEKE,W., (2010), “Profiling European Traditional Food Consumers”, British Food Journal, Vol.112, No.8, pp.871- 886.
  • VASİLOPOULOU, E.; DİLİS, V.; SOUKARA, S. ve TRİCHOPOLİLOU, A. (2005), “The Systematic Inventigation of Traditional Foods in Europe”, 1. International Food anda Nutrition Congress, TüBİTAK, June 15, İstanbul.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurdan Kuşat This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Kuşat, N. (2012). Bölgesel Kalkınmada Geleneksel Gıda Ürünlerinin Rolü ve Geleneksel Gıdalarda İnovasyon Belirleyicileri Üzerine Bir Çalışma: Afyon Örneği. Journal of Management and Economics, 19(2), 261-275.