Dünya ekonomilerinde özellikle 1980 sonrasında yaşanan küreselleşme olgusuyla birlikte artan rekabetin ortaya çıkardığı değişim; farklı olmayı, farklılaşmayı, kısaca inovasyonu gündeme getirmiştir. Hem firmaların, hem ülkelerin sürdürülebilirlikleri, bu yeni ekonomik düzen içerisinde inovasyonla ilişkili bir hal almıştır. Türkiye, kökeninde tarıma dayalı sanayi ürünlerindeki üretim potansiyeli ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma, Türkiye’nin modern anlamda gelişmiş teknolojiler kullanarak üretim yaptığı bir gıda alt sektöründe değil; günümüzün gelişen ve değişen gıda sektöründe ismini geleneksel yapısıyla duyuran bir gıda alt sektöründe gerçekleştirilecektir. Geleneksel yapısıyla dikkat çeken bu alt sektör “Şekerleme, Kakao ve Çikolata Alt Sektörü”dür. Genel amaç, geleneksel gıda ürünleri üretimi ağırlıklı olan bu alt sektörün inovasyon belirleyicilerini ortaya koyarak, rekabet gücünü değerlendirmektir
İnovasyon Rekabet Gücü Sürdürülebilirlik Geleneksel Gıda Ürünleri Şekerleme Kakao ve Çikolata Alt Sektörü.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 19 Issue: 2 |