Teknoloji
devriminin yaşandığı yüzyılda, pazarlama kavramları ve bulgularına ilişkin son
derece dikkat çekici yeni dinamikler eklenmeye başlamıştır. Aynı anda birden
çok yerde bulunma*
kavramı, tüketicilerin fiziksel mekanlara ve belirli bir zamana bağlı
kalmaksızın mobil aygıt ve uygulamalar aracılığı ile mobilize olmuş yaşamlarına
ilişkin erişim imkanını ifade etmektedir. Çalışmada, bu kullanım ve davranış
biçimlerinin tüketicilerin online ortamda birbirleri ile olan online bilgi
paylaşımı davranışında göstereceği açıklayıcı etkiyi ortaya konmaktadır.
Bununla birlikte, tüketicilerin aynı anda birden çok yerde bulunma durumları
hızlı bir teknoloji adaptasyonu; yani tekrar ve tekrar aynı davranışı
tekrarlama tutumunu ortaya çıkarmaktadır. Alışkanlıklar olarak ifade edilen bu davranış
biçimi ile, bu alışkanlıkların edinilmesinin online bilgi paylaşımı davranışını
da artıracağı yönünde varsayımlara sahip olan bu çalışma, pazarlama
disiplinindeki yeni kavramları ortaya koyması açısından literatüre farklı bir
perspektif kazandırmayı hedeflemektedir.
Algılanan Aynı Anda Birden Çok Yerde Bulunma Alışkanlıklar Online Bilgi Paylaşımı Davranışı
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2017 |
Submission Date | July 13, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |
Dear Authors;
There should be no information about the authors on your manuscript uploaded to the journal system. Our esteemed authors are kindly requested to consider this warning.
Our journal (JIMM) adopts Open Access Policy and does not demand any charges (fee) for submitting, processing and publishing articles from authors.
The journal (JIMM) is licensed by Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).