Teknoloji
devriminin yaşandığı yüzyılda, pazarlama kavramları ve bulgularına ilişkin son
derece dikkat çekici yeni dinamikler eklenmeye başlamıştır. Aynı anda birden
çok yerde bulunma*
kavramı, tüketicilerin fiziksel mekanlara ve belirli bir zamana bağlı
kalmaksızın mobil aygıt ve uygulamalar aracılığı ile mobilize olmuş yaşamlarına
ilişkin erişim imkanını ifade etmektedir. Çalışmada, bu kullanım ve davranış
biçimlerinin tüketicilerin online ortamda birbirleri ile olan online bilgi
paylaşımı davranışında göstereceği açıklayıcı etkiyi ortaya konmaktadır.
Bununla birlikte, tüketicilerin aynı anda birden çok yerde bulunma durumları
hızlı bir teknoloji adaptasyonu; yani tekrar ve tekrar aynı davranışı
tekrarlama tutumunu ortaya çıkarmaktadır. Alışkanlıklar olarak ifade edilen bu davranış
biçimi ile, bu alışkanlıkların edinilmesinin online bilgi paylaşımı davranışını
da artıracağı yönünde varsayımlara sahip olan bu çalışma, pazarlama
disiplinindeki yeni kavramları ortaya koyması açısından literatüre farklı bir
perspektif kazandırmayı hedeflemektedir.
Algılanan Aynı Anda Birden Çok Yerde Bulunma Alışkanlıklar Online Bilgi Paylaşımı Davranışı
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.