This paper examines professors’ perceptions of internationalization activities at Canadian universities using the findings of the Academic Profession in the Knowledge-based Society (APIKS) survey. The findings suggest academic disciplines are the organizing logic for diverse manifestations of internationalization within the same universities. Professors in the hard sciences are more likely to publish internationally while those in the arts and humanities are more likely to internationalize their curriculum. The findings are analysed contextually, pointing to the decentralization of Canadian higher education as well as university governance which has exacerbated, yet rarely recognized, these disciplinary divides. The paper calls for new conceptual understandings of internationalization that take into account disciplinary divides.
Academic profession Canadian higher education internationalization professoriate research student mobility teaching
Ontario Human Capital Research and Innovation Fund (OHCRIF) & Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRC)
This research did receive the financial support provided by the Ontario Human Capital Research and Innovation Fund (OHCRIF), administered by the Ontario Ministry of Training, Colleges and Universities, to develop this publication. The views expressed in this publication are the views of the authors and do not necessarily reflect those of the Government of Ontario. The writing of this paper was supported by the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRC) but the views expressed in this publication are the views of the authors and not SSHRC
Bu çalışma, Akademik Meslekte Bilgiye Dayalı Toplum (APIKS) anketinin bulgularını kullanarak profesörlerin Kanada üniversitelerindeki uluslararasılaşma faaliyetlerine ilişkin algılarını incelemektedir. Bulgular, akademik disiplinlerin aynı üniversitelerdeki farklı uluslararasılaşma biçimleri için düzenleyici mantık olduğunu göstermektedir. Pozitif bilimlerdeki profesörlerin uluslararası yayın yapma olasılığı daha yüksek iken, sanat dalları ve beşeri bilimlerdeki profesörlerin ders içeriklerini uluslararasılaştırma olasılığı daha yüksektir. Bağlamsal analiz bulguları, Kanada yükseköğreniminin ademi merkeziyetçiliğinin yanı sıra bu disiplin ayrımlarını şiddetlendiren, ancak nadiren tanınan üniversite yönetişimine işaret etmektedir. Bunlara dayalı olarak, disiplin ayrımlarını dikkate alan yeni uluslararasılaşma anlayışları önerilmektedir.
Akademik meslek araştırma eğitim-öğretim Kanada yükseköğretimi öğrenci hareketliliği profesörlük uluslararasılaşma
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.