Geleneksel tıp eğitiminde yoğun kavramsal bilginin öğretilmesine odaklanılmış olmasına rağmen günümüzde tıp fakülteleri mükemmel ve tam donanımlı doktorlar yetiştirmek için gerekli olan klinik beceri ve tutumların öğretilmesi konusunda giderek daha fazla dikkat göstermektedir. Tıp programları öğrencilerinin öğrenme düzeylerindeki ilerlemeyi sınavlarla değerlendirmek zorundadırlar. Bu bağlamda klinik beceriler ya da profesyonel davranışları değerlendirmek için farklı türlerde sınavları içeren geniş bir sınav yelpazesine ihtiyaç vardır. Klinik becerilerin ve tutumların nasıl geçerli ve güvenilir bir şekilde değerlendirileceğine yönelik arayışlar uzun süredir devam etmektedir. Bu makalede tıp eğitiminde klinik beceri ve tutum alanındaki yeterliliklerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı sınav yöntemleri tanıtılmaktadır.
Although traditionally the main focus of medical education is to teach intensive conceptual knowledge, medical schools increasingly pay attention to the conveyance of clinical skills and attitudes that are required to become an excellent and complete physicians. Medical programs are obliged to assess the learning progress of their medical students with exams. Clinical skills or professional attitudes need wide range of different types of exams to be assessed. The search for a valid and reliable assessment of clinical skills and attitudes continues for a long time. In this article, different test methods designed to measure competency in clinical skills and attitudes in medical education are introduced.
Clinical competence measurement and assessment medical education.
Diğer ID | JA22HJ22ME |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.