Geleneksel tıp eğitiminde yoğun kavramsal bilginin öğretilmesine odaklanılmış olmasına rağmen günümüzde tıp fakülteleri mükemmel ve tam donanımlı doktorlar yetiştirmek için gerekli olan klinik beceri ve tutumların öğretilmesi konusunda giderek daha fazla dikkat göstermektedir. Tıp programları öğrencilerinin öğrenme düzeylerindeki ilerlemeyi sınavlarla değerlendirmek zorundadırlar. Bu bağlamda klinik beceriler ya da profesyonel davranışları değerlendirmek için farklı türlerde sınavları içeren geniş bir sınav yelpazesine ihtiyaç vardır. Klinik becerilerin ve tutumların nasıl geçerli ve güvenilir bir şekilde değerlendirileceğine yönelik arayışlar uzun süredir devam etmektedir. Bu makalede tıp eğitiminde klinik beceri ve tutum alanındaki yeterliliklerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı sınav yöntemleri tanıtılmaktadır.
Although traditionally the main focus of medical education is to teach intensive conceptual knowledge, medical schools increasingly pay attention to the conveyance of clinical skills and attitudes that are required to become an excellent and complete physicians. Medical programs are obliged to assess the learning progress of their medical students with exams. Clinical skills or professional attitudes need wide range of different types of exams to be assessed. The search for a valid and reliable assessment of clinical skills and attitudes continues for a long time. In this article, different test methods designed to measure competency in clinical skills and attitudes in medical education are introduced.
Clinical competence measurement and assessment medical education.
Diğer ID | JA22HJ22ME |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.