Yükseköğretim Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org


Yükseköğretim Strateji ve Araştırma Derneği’nin (YÖSAD) yayın organı olan Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), yılda üç kez (Nisan, Ağustos, Aralık) yayımlanan, disiplinlerarası, hakemli, bilimsel bir dergidir. Yayın dili Türkçe ve İngilizce olan ve hem basılı (p-ISSN 2146-796X) hem de elektronik (e-ISSN 2146-7978) sürümleri bulunan derginin içeriğini yükseköğretim ile ilgili konular oluşturur. 

Derginin amacı, Türkiye ve dünyada yükseköğretime ilişkin temel yapısal özelliklerin değerlendirildiği, uygulamalar açısından ülkeler arasındaki benzerlik ve farklılıkların irdelendiği, karşılaşılan temel sorunların incelendiği ve çözümlerine yönelik önerilerin ortaya konduğu bilimsel bir platform oluşturmaktır. Dergi böylelikle yükseköğretimde uygulanabilir, sürdürülebilir, yenilikçi (inovatif), girişimci ve stratejik yaklaşımların geliştirilmesine katkı sağlayarak akademik bir arşiv yaratmayı hedeflemektedir.

Dergi TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veritabanı, ESCI (Emerging Sources Citation Index), EBSCOhost, EBSCO (Academic Search Complete) ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.

Yükseköğretim Dergisi

ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org
Kapak Resmi


Yükseköğretim Strateji ve Araştırma Derneği’nin (YÖSAD) yayın organı olan Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), yılda üç kez (Nisan, Ağustos, Aralık) yayımlanan, disiplinlerarası, hakemli, bilimsel bir dergidir. Yayın dili Türkçe ve İngilizce olan ve hem basılı (p-ISSN 2146-796X) hem de elektronik (e-ISSN 2146-7978) sürümleri bulunan derginin içeriğini yükseköğretim ile ilgili konular oluşturur. 

Derginin amacı, Türkiye ve dünyada yükseköğretime ilişkin temel yapısal özelliklerin değerlendirildiği, uygulamalar açısından ülkeler arasındaki benzerlik ve farklılıkların irdelendiği, karşılaşılan temel sorunların incelendiği ve çözümlerine yönelik önerilerin ortaya konduğu bilimsel bir platform oluşturmaktır. Dergi böylelikle yükseköğretimde uygulanabilir, sürdürülebilir, yenilikçi (inovatif), girişimci ve stratejik yaklaşımların geliştirilmesine katkı sağlayarak akademik bir arşiv yaratmayı hedeflemektedir.

Dergi TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veritabanı, ESCI (Emerging Sources Citation Index), EBSCOhost, EBSCO (Academic Search Complete) ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.

Cilt 9 - Sayı 3 - Ara 2019
  1. Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyumlarına Katkı Sağlayan Bireysel ve Çevresel Faktörlerin İncelenmesi
    Sayfalar 249 - 262
    Seda Sevinç Tuhanioğlu , Cem Ali GİZİR
  2. Devlet ve Özel/Vakıf Öğrenci Yurtlarının Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi: Türk ve Yabancı Öğrenciler Açısından Karşılaştırma
    Sayfalar 263 - 278
    Özgür Kökalan , Cihan Korkmaz
  3. Effectiveness of Flipped Classroom in Teaching Basic English Courses
    Sayfalar 279 - 289
    Seema Arif , Irfana Omar
  4. Akademisyen Görüşlerine Göre Akademide Kin Tutma
    Sayfalar 290 - 302
    Bilgen Kıral , Funda Nayır
  5. Üniversitelerin Kurumsal Profillerinin Sosyal Medya Boyutu: Devlet ve Vakıf Üniversitesi Ayrımı
    Sayfalar 303 - 314
    Ayşe Aslı Sezgin , Zaliha İnci Karabacak , Kamile Elmasoğlu , Emir Türkoğlu
  6. Performans Esaslı Finansman Yönteminin Türk Yükseköğretim Sisteminde Uygulanabilirliğinin Araştırılması
    Sayfalar 315 - 329
    Gonca Güngör Göksu , Mehmet Emin Altundemir
  7. Öğretim Elemanlarının Kariyerde Durgunluk Kaynaklarına İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 330 - 343
    Merve Durusoy , Çiğdem Apaydın
  8. Türkiye'de Yabancı Dil Öğretmenliği Lisans Programlarının Kültürlerarası Yaklaşım Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 344 - 352
    Çiğdem Kurt , Veda Aslım Yetiş
  9. Dönüştürülmüş Sınıf Modeline İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 353 - 368
    Tarık Talan , Sevinç Gülseçen
  10. Kitap Değerlendirmesi: Robot-proof: Higher Education in the Age of Artificial Intelligence / Joseph E. Aoun, 2017
    Sayfalar 369 - 369
    Aydın Aslan
  11. Hakem, Konu ve Yazar Dizini
    Sayfalar 370 - 372
    Yükseköğretim Dergisi