Bu araştırma Banaz Meslek Yüksekokulu'nda 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ilk kez "İşletme Yönetimi" programında, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında da "Turizm ve Otel İşletmeciliği, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri, Mobilya ve Dekorasyon" programlarında uygulanmaya başlayan 3+1 eğitim modelinin öncesinde öğrencilerin programdan beklentilerini ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Banaz Meslek Yüksekokulu'nda 3+1 eğitim modeline göre eğitim veren söz konusu programlara kayıtlı 115 öğrenci oluşturmaktadır. Evren, ulaşılabilir nitelikte ve büyüklükte olduğu için gönüllü örnekleme yöntemi kullanılmış ve 90 öğrenciden dönüt alınmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde SPSS (Statistical Package of Social Sciences) kullanılmıştır. Anket çalışması sonucunda örneklem kapsamındaki öğrencilerin eğitim aldıkları programlarını ilk sıralarda tercih etmiş olmalarına rağmen, önemli bir çoğunluğunun tercihlerini yaparlarken programlarındaki 3+1 eğitim modelinden habersiz olarak programlarını seçtiği belirlenmiştir. Ancak bu model hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerde mezuniyet sonrasında uygulanan bu modelle sektörde daha başarılı olacakları inancı tespit edilmiştir.
This study was planned as a descriptive study to determine the expectations of the students in Banaz Vocational School of Higher Education from "3+1 training model" before starting the training, which has initially been introduced during the 2012-2013 season on Business Management Programme, Tourism and Hotel Management Programme, Chemistry and Chemical Processing Technology Programme and Furniture and Decoration Programme. The population of the study was 115 students included in the 3+1 training model of these programmes. Out of 115 students, 90 of them participated in the study. Collected data was analyzed with SPSS which is statistical analysis software. In conclusion most of the students don't know any information about 3+1 training model despite their first order of preference. But after the students had information about the model, determined that the students believed that they will be more successful in the industry after graduation.
Other ID | JA75HF84CS |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 1 |