Çok dilli ve çok kültürlü eğitim ortamları, özellikle 20. yüzyılın sonlarından itibaren eğitim bilimleri alanındaki bilim insanlarının gündemini sıklıkla meşgul etmeye başlamıştır. Araştırmanın amacı, farklı anadillerine sahip öğrencilerin bulunduğu eğitim ortamlarında, kendi anadillerinde ve farklı anadilinde ders dinleyen öğrencilerin, okul başarılarını artırmak üzere öğretim elemanlarından beklentilerini belirlemektir. Böylelikle, çok dilli ve çok kültürlü ortamlarda verilen eğitimin daha verimli hale gelebilmesi için tespitlerde bulunulması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde yürütülen nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi'nin (KTMÜ) farklı bölümlerinde öğrenim gören 28'i kız, 25'i erkek olmak üzere 53 öğrenci oluşturmaktadır. KTMÜ'nde eğitim dili Türkiye Türkçesi ve Kırgız Türkçesi'dir. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğrencilerden okul başarılarını artırmak üzere Türkiye Türkçesi ve Kırgız Türkçesi dillerinde ders işleyen öğretim elemanlarından beklentilerini yazmaları istenmiştir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonunda kısaca şu sonuçlara ulaşılmıştır: (1) Öğrenci beklentileri 8 temada toplanmıştır. (2) Anadili dışında ders dinleyen öğrencilerin beklentileri daha fazladır. (3) Öğrencilerin en çok beklentisi dil kullanımı ve öğretim yöntemleri; en az beklentileri ise alan bilgisi ve genel kültür temalarında yoğunlaşmıştır. (4) Ölçme değerlendirme, materyal kullanımı ve öğretmen-öğrenci ilişkisi temalarında beklentiler orta düzeyde yoğunlaşmıştır. Bu tespitler, alanyazında var olan Türkiye ve dünyada yapılan çalışmalar eşliğinde tartışılarak çözüm olabilecek yollar belirlenmeye çalışılmış, önerilerde bulunulmuştur.
Multilingual and multicultural educational environments have often appeared on the agenda of educational scientists especially since the end of the twentieth century. The objective of this study is to increase student academic success by determining the expectations of students from lecturers who teach in their own mother tongue and in another language. Thus, it aims to help make the education delivered in multilingual and multicultural environments more effective. This is a qualitative study that adopts the survey design. The working group of the study consists of 53 students (28 females and 25 males) studying in different departments of Kyrgyz-Turkish Manas University (KTMU). Instruction language of KTMU is Turkey Turkish and Kyrgyz Turkish. The data were collected using a semi-structured interview form. The students were asked to write their expectations from instructors lecturing in Turkey Turkish and Kyrgyz Turkish. The collected data were examined through the content analysis method. The study revealed the following results: (1) Students' expectations were collected under eight themes. (2) Students who took lessons in a foreign language had greater expectations. (3) Students' greatest expectations were observed in the language use and educational methods; whereas minimum expectations were observed in discipline-specific knowledge and general culture. (4) Expectations in the themes like assessment and evaluation, material use and teacher-student relationship were moderate. These findings were discussed in the light of the research literature in the world and in Turkey, some possible solutions were proposed, and some suggestions were made.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |