Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin farklı illerindeki devlet üniversitelerinde öğrenim gören 384 lisans öğrencisi (birinci öğretim) oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE) kullanılmıştır. Zaman Yönetimi Envanteri; Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilmiş, Türkçe'ye uyarlaması Alay ve Koçak (2002) tarafından yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin zaman yönetimi becerileri düzeyine ilişkin algılarının "orta düzeyde" olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin zaman yönetimi becerileri düzeyine ilişkin algılarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin "zaman tutumları" ve "zaman harcattırıcılar" konusunda cinsiyete göre beceri algıları farklılaşmaktadır. Üniversite öğrencilerinin "zaman planlaması" konusunda ise cinsiyete göre beceri algıları farklılaşmamaktadır. Bu araştırma, katılımcı grup olarak devlet üniversitesi öğrencilerini temel almıştır. Zaman yönetimi becerilerine ilişkin farklı eğitim kurumu tür ve kademelerinde, öğrenci ya da eğitimcilerle de benzer araştırmalar yapılabilir. Bu araştırmada öğrencilerin algısına göre, zaman yönetimi becerileri düzeyi cinsiyet değişkenine göre incelenmiştir. Öğrencilerin zaman yönetimi becerileri düzeyi; sosyo-ekonomik durum, yaş, bölüm gibi farklı demografik değişkenler açısından da araştırılabilir.
Üniversite öğrencileri zaman yönetimi zaman yönetimi becerileri
The purpose of this study is to determine university students' perceptions of their time management skills. The research sample is composed of 384 undergraduate students studying in state universities located in various Turkish cities during the 2016-2017 academic year. The Time Management Questionnaire (TMQ) was used in the collection of the data, which was developed by Britton and Tesser (1991) and adapted to Turkish by Alay and Koçak (2002). It was found that students rated their time management skills as being at the "medium-level". In addition, it was concluded that there was no significant gender-related difference in their perceptions of their skill level in time management. While their perceptions of "time-attitudes" and "time-wasters" differed by gender, no such difference was found regarding their perceptions of "time planning". The study included only state university students as the research group. Similar studies regarding time management skills can be conducted with students or educators in different types of educational settings and levels of education. Furthermore, this study analyzed student perceptions of their own time management skills only by the gender variable. However, their perception of these skills can also be analyzed by other demographic variables such as socio-economic status, age, and department of study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.