Bu araştırma, 2018 yılı uygulanmaya başlayan matematik dersi öğretim programını Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeli ile değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Nitel olarak tasarlanan çalışmada iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri ölçüt örneklem yöntemi ile belirlenen 6 farklı ortaokuldan toplanmıştır. Bu bağlamda, araştırmaya 13 ortaokul matematik öğretmeni, 4 okul müdürü ve 248 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından ve uzman görüşleri alınarak hazırlanan yapılandırılmış sorular kullanılmıştır. Öğretmen ve okul müdürleri ile bireysel, öğrenciler ile odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Veri analizi modelin değerlendirme basamakları betimleme, yorumlama, değerlendirme ve temalaştırma dikkate alınarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda, matematik öğretmenlerinin 2018 matematik dersi öğretim programında yapılan değişiklikleri kazanım sayılarının azalması veya yer değiştirmesi olarak nitelendirdikleri tespit edilmiştir. Öğretmen, okul müdürü ve öğrencilerin 2018 matematik dersi öğretim programı hakkındaki görüşlerinin odak noktası, yeni nesil sorular olarak adlandırılan anlama ve yoruma dayalı sorular olmuştur. Öğretmenler yeni nesil soruları programın olumlu yönlerinden biri olduğunu belirtirken hem öğretmenler hem de öğrenciler bu tarz sorularda zorlandıklarını dile getirmişlerdir. Ayrıca, okul müdürlerinin matematik dersi öğretim programının yapısı ve içeriği hakkında bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersinde öğrendikleri konuların günlük, okul ve gelecek hayatında işe yarayacağının farkında oldukları tespit edilmiştir. Ancak öğrenciler konuların kolaylaştırılması gerektiğini düşünmektedir. Ayrıca öğrenciler en çok sayılar ve işlemler öğrenme alanına ait konularda zorlandıklarını ifade etmişlerdir.
Program değerlendirme matematik dersi öğretim programı Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeli. Program değerlendirme, matematik dersi öğretim programı, Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeli.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |