Ekonominin, sosyal standartların artmasının ve bilimsel gelişmenin temeli olarak görülmesinden dolayı, girişimcilik ve FeTeMM yaşamın bir parçası haline getirilmesi önem kazanmaktadır. Bunun için, okullarda ve üniversitelerde açıklayıcı, pratik ve yenilikçi öğretim pratikleri kullanılarak verilecek olan girişimci FeTeMM eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda, yansıtıcı düşünme uygulamalarından faydalanılarak öğrenme süreçleri, ön bilgiler, beklentiler ve tecrübeler analiz edilip daha etkili ders planları geliştirilerek girişimci FeTeMM eğitimi desteklenebilir. Üst düzey düşünme becerilerinden birisi olan yansıtıcı düşünme, öğrenme sürecinin değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Bu çalışma, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme seviyelerini artırmalarına, farklı pedagojik bakış açılarına sahip olmalarına ve ders planlarını geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu nitel araştırma çalışması, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde okumakta olan üç tane dördüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veriler, yansıtıcı düşünme günlükleri yazılarak ve ön ve son görüşmeler yürütülerek 2021-2022 akademik yılı güz döneminde toplanmıştır. Verilerin analizinde yansıtıcı düşünmenin evreleri olan (a) süreci düşünme, (b) var olan sorunları/problemleri belirleme, (c) bu sorunlara çözüm bulma ve (d) süreci tekrar planlama kullanılmıştır. Verilerin analizi rubrik ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiş ve sonuçlar alanyazın göz önünde bulundurularak tartışılmıştır. Bu çalışma yansıtıcı düşünmenin daha etkili ders planı geliştirilme sürecindeki yerine vurgu yaparak ve öğretmen adaylarının daha donanımlı öğretmenler olabilmelerine yardımcı olan tecrübe, mesleki ve alan bilgisi gibi konularda güçlü ve zayıf yönlerinin farkına nasıl varabileceklerine dair önerilerde bulunarak alana katkı sağlamaktadır.
Due to being fundamental for improving economic prosperity, social wealth and scientific development, making entrepreneurship and STEM become a part of everyday life has gained importance. To do so, entrepreneurial STEM education is needed to be provided at schools and universities through instructional, practical, and innovative teaching practices. Within this context, entrepreneurial STEM education can be supported by developing more effective lesson plans through utilising reflective thinking and analysing initial teachers’ existing knowledge, assumptions, and experiences. Reflective thinking, one of the higher-order thinking skills, is used to evaluate learning processes. This paper aims to help develop intial teachers’ reflective thinking and planning of their interdisciplinary entrepreneurial STEM lessons through reflective thinking. This qualitative exploratory study is conducted with three fourth-year initial science teachers studying at a public university in Turkey. The data are collected with reflective journals and pre- and post-interviews in the autumn semester of the 2021-2022 academic year. The stages of reflective thinking, which are (a) thinking about the process, (b) identifying the existing problems, (c)finding solutions to these problems, and (d) planning the process again, are used for the data analysis. The data are analysed with a rubric and the content analysis, and the results are discussed. This study contributes to the field by highlighting the role of reflective thinking in developing effective lesson plans and making suggestions on how initial teachers can realise the strengths and weaknesses of their knowledge, assumptions, and experiences that help them become better-equipped teachers.
Entrepreneurship reflective thinking STEM education teacher Education reflective journal (reflective diary)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |