Bu çalışmanın amacı Türkiye’de velilerin okul yönetimine katılmalarını düzenleyen ulusal mevzuatın ve velilerin okul yönetimine katılımı ile ilgili daha önceden yapılan araştırmalarda bu mevzuata yer verilme durumunun incelenmesidir. Nitel bir araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Haziran 2019 tarihi itibarıyla yürürlükte olan ulusal mevzuat ve belirlenen ölçütleri karşılayan 4 Tez ve 9 makale içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulusal mevzuatta 39 maddenin velilerin yönetime katılımını düzenlediği görülmüştür. Bu maddelerin, Kartal’ın (2008) yönetime katılım sınıflandırmasına uygun olarak 14’ünün kurul üyeliği, 13’ünün komisyon üyeliği, 5’inin yönetime görüş ve öneri bildirme ve 7’sinin yönetime yardımcı olmak şeklinde yer aldığı görülmüştür. Ailelerin eğitime katılımı ile ilgili daha önce yapılan araştırmaların bir kısmında mülga yönetmeliğe atıf yapıldığı, bir kısmında sadece okul aile birliği yönetmeliğinin incelendiği, bir kısmında ilgili diğer mevzuatların taranmadığı, dolayısıyla mevzuatla ilgili taramaların sistematik olmadığı ve araştırmaların bu yönünün eksik çalışıldığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |