Bu araştırmada, belgesel çekme etkinliğinin öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan öğretmen adayları belirlenen dört ayrı temaya yönelik belgesel hazırlamışlardır. Araştırmaya, Diyarbakır’da bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 61 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar dönemi boyunca gerçekleşen deneysel süreç sonunda deney grubunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çevreye yönelik ekosentrik tutumlarının olumlu yönde geliştiği belirlenmiştir. Çevre eğitimi derslerinde sınıf dışı öğrenme etkinliklerinin arttırılması araştırmanın önerileri arasındadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |