Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 108’i üçüncü sınıf, 184’ü dördüncü sınıf öğrencisi olmak üzere 292 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştiren “ilköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği” (TKAÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular öğretmen adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımının gerekliliğine ve avantajlarına ilişkin algılarının olumlu yönde; dezavantajlarına ilişkin algılarının olumsuz yönde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, ölçeğin geneli dikkate alındığında öğretmen adaylarının ilköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik algılarının olumlu yönde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının okudukları sınıfa göre algılarının farklılık gösterip göstermediği incelendiğinde, gereklilik ve dezavantaj boyutları açısından fark olduğu belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 6 Issue: 2 |