Bu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin okullarda yapılan stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli ile yapılan araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Van Tuşba ve İpekyolu ilçe merkezlerinde bulunan 63 ilk ve 66 ortaokulda görev yapan 1524 sınıf ve 1656 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu ise, random yöntemle seçilen, 4 ilkokul ve 4 ortaokulda görev yapan 108’i sınıf öğretmeni ve 92’si branş öğretmeni olmak üzere toplam 200 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Memduhoğlu ve Uçar (2012) tarafından geliştirilen; “Okullarda Stratejik Planlama Uygulamalarını Değerlendirme” ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, stratejik planlama uygulamalarında kurumsal yapının uygunluğu ile stratejik plan hazırlama ve uygulama süreci boyutlarına göre stratejik planlama eğitimi alan öğretmenlerin okullardaki stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin daha olumlu olduğu, stratejik plan uygulamalarında karşılaşılan sorunlar boyutunda ise okul personellerinin stratejik planlama çalışmalarına duyarsız oldukları, planlama uygulamalarına inançlarının az olduğu, yöneticilerin planlama çalışmalarına gereken önemi vermedikleri, planlama çalışmalarına yeterli zaman ayrılmadığı, mevcut kaynakların istenilen şekilde kullanılmadığı ve okul için belirlenen tehditlerin planlamada göz ardı edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır
The main objective of this study is to determine the primary and secondary school teachers' feedback regarding strategic planning applications in schools. The population of the study which is applied with scanning model includes 1524 primary school teachers and 1656 subject lesson teachers working in primary and secondary schools in Van Tusba and Ipekyolu districts in the academic year of 2014-2015. The study team includes a total of 200 teachers who are 108 primary school teachers and 92 subject lesson teachers working in 4 primary schools and 4 secondary schools, selected randomly taking into account the socio-economic development level. The data of the research were obtained by using a questionnaire "Review of Strategic Planning Practices in Schools" developed by Memduhoğlu and Uçar (2012). The conclusion of the study is that the teachers who has had strategic planning training have more positive views regarding the strategic planning practices in schools, that the size of the problems encountered in the implementation of the strategic plan that doesn't respond to the strategic planning efforts of school staff, the belief that the planning application is less, it is not given importance to planning managers, planning studies don't have enough time, the available resources are not used as it's desired and the planning of the identified threats for the school have the result that all these factors are ignored
Other ID | JA52GJ58PR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |