Bu çalışmanın amacı ortaöğretim araştırma projeleri yarışmasına başvuran öğrencilerin yarışma ve okul bağlamında kullandıkları öğrenme yaklaşımlarını, öznel epistemolojik gelişim düzeylerini ve yarışma hakkındaki görüşlerini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını bir bölge merkezine çağrılmaya hak kazanan 77 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 2013-2014 bahar döneminde toplanmıştır. Öğrencilerden toplanan verilerin analizi, öğrencilerin projeye çalışırken derin öğrenme yaklaşımları kullandıklarını, diğer taraftan, başvuru yaptığı alanın okuldaki dersini öğrenirken daha yüzeysel öğrenme yaklaşımları kullandıklarını göstermiştir. Öğrenciler, proje bağlamında, okul bağlamına göre daha gelişmiş epistemolojik görüşler sergilemiştir. Çalışma bulgularından öğrencilerin epistemolojik bölümlendirme yaparak proje ve okul bağlamındaki epistemolojik aktiviteleri birbirinden ayrı tuttukları gözlenmiştir. Öğrenciler yarışmanın bilgi ve becerilerini artırmanın yanında, derse karşı ilgi, özgüven ve sosyalleşme gibi becerilerini de geliştirdiğini dile getirmiştir. Öğrencilerin yarışma sürecinde en çok zorlandıkları alanlar model oluşturma, deney yapma ve verilerin analizi olmuştur. Çalışmanın sonuçlarına dayanılarak önerilerde bulunulmuştur
This study aims to investigate the learning approaches of students, who applying to a research project contest, in school and contest contexts, their epistemological understandings and views about the contest. The participants of the study included 77 high school students applying a research project contest in physics, chemistry and biology. The data of the study were collected in 2013-2014 academic year. The result of the study indicated that the students used deep approaches to learning when they studied on their projects for the contest. On the other hand, the students preferred surface approaches to learning when they studied their courses in the school. They showed more productive views about learning in the contest context. The findings indicated that students made epistemological compartmentalization that implied students held separate learning activities in the contest context from those in the school context. The students’ views about the contest showed that the students found the contest to be productive for promoting their knowledge and skills, selfconfidence, interest and joy of learning. They reported that they had difficulties on model production, making experiments and data analysis. Based on results, implications of the study were discussed.
approaches to learning epistemological understandings epistemological variability project contest
Other ID | JA66EZ64GH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |