Ülkelerin gelişmişlik seviyelerinin belirlenmesinde proje faaliyetlerine aktif katılım önemli olduğundan ülkeler ulusal ve uluslararası düzeyde proje geliştirebilecek kişi ve kurumlara üst düzey destek sağlamaktadır. Toplumu şekillendiren öğretmenlerin, proje çalışmalarına aktif öncelik vermeleri beklenmektedir. Betimsel nitelikli bu araştırmada genel tarama modeli kullanılarak öğretmenlerin proje çalışmalarında yer alma ve proje geliştirmeye yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ilk, orta ve lise düzeyinde görev yapan 27 farklı branştan toplam 360 öğretmene ulaşılarak proje geliştirme sürecine dair görüşlerinin belirlenmesi ve bu süreçte öğretmenlerin önlerinde bulunan engeller tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, sosyal bilgiler ve bilişim teknolojileri öğretmenleri dışındaki branş öğretmenlerinin proje geliştirme ve yönetimi konusunda herhangi bir eğitim almadıkları, öğretmenlerin büyük bölümünün bir projede yer almak istedikleri ancak kendilerinde gördükleri farklı eksiklikler nedeniyle proje çalışmalarına katılamadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğu proje geliştirme konusunda okullarında yardım alabilecekleri bir birim kurulmasının bu birimlerde bilişim teknolojileri başta olmak üzere yabancı dil öğretmenlerinin de yer almasının yararlı olacağı yönünde önerilerde bulunmuşlardır
Active participation in project works has become an important criterion in determining the development levels of countries. For this purpose, countries support people and institutions that can develop projects at national and international levels. With this purpose in mind, there is a need for more teachers who shape the society to take part in the project activities in advance. This study employs descriptive (survey) method and general scanning model in order to determine teachers‟ views on developing projects and taking part in project activities. For this purpose, 360 primary, secondary and high school teachers from 27 different subjectmatters were surveyed about their opinions on project development and project management processes. As a result, it was found that, apart from social science teachers and information technologies teachers, no other subject-matter teachers had education regarding project development and management. Most of the teachers that were surveyed stated that although they want to take part in project activities, they can‟t participate because of different drawbacks and obstacles. Additionally, many teachers have made suggestions such as willing to establish help centers in their schools for the project development and the participation of the foreign language teachers as well as the information technologies teachers to these centers
Other ID | JA54FM44AT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |