BibTex RIS Cite

Proje Geliştirme Sürecine Dair Öğretmen Görüşleri

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 631 - 656, 01.06.2016

Abstract

Ülkelerin gelişmişlik seviyelerinin belirlenmesinde proje faaliyetlerine aktif katılım önemli olduğundan ülkeler ulusal ve uluslararası düzeyde proje geliştirebilecek kişi ve kurumlara üst düzey destek sağlamaktadır. Toplumu şekillendiren öğretmenlerin, proje çalışmalarına aktif öncelik vermeleri beklenmektedir. Betimsel nitelikli bu araştırmada genel tarama modeli kullanılarak öğretmenlerin proje çalışmalarında yer alma ve proje geliştirmeye yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ilk, orta ve lise düzeyinde görev yapan 27 farklı branştan toplam 360 öğretmene ulaşılarak proje geliştirme sürecine dair görüşlerinin belirlenmesi ve bu süreçte öğretmenlerin önlerinde bulunan engeller tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, sosyal bilgiler ve bilişim teknolojileri öğretmenleri dışındaki branş öğretmenlerinin proje geliştirme ve yönetimi konusunda herhangi bir eğitim almadıkları, öğretmenlerin büyük bölümünün bir projede yer almak istedikleri ancak kendilerinde gördükleri farklı eksiklikler nedeniyle proje çalışmalarına katılamadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğu proje geliştirme konusunda okullarında yardım alabilecekleri bir birim kurulmasının bu birimlerde bilişim teknolojileri başta olmak üzere yabancı dil öğretmenlerinin de yer almasının yararlı olacağı yönünde önerilerde bulunmuşlardır

References

  • Akbulut, Y., Uysal, Ö., Odabasi, H. F. ve Kuzu, A. (2008). Influence of gender, program of study and PC experience on unethical computer using behaviors of Turkish undergraduate students. Computers & Education, 51(2), 485-492.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11).
  • Altun, A., (2003). Öğretmen adaylarının bilişsel stilleri ile bilgisayara yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1).
  • Artto, K., Kujala, J., Dietrich, P. & Martinsuo, M. (2008). What is project strategy?. International Journal of Project Management, 26(1), 4-12.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
  • Baki. A. ve Bütüner S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online. 8(1), 146-158.
  • Baydaş, Ö., Gedik, N. ve Göktaş, Y. (2013). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanımı: 2005-2011 Yıllarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (28-3).
  • Cakir, R., & Yildirim, S. (2009). What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools. İlköğretim Online, 8(3), 952-964..
  • Comenius. (2012). Comenius 1 Okullar İçin El Kitabı. Avrupa toplulukları resmi yayın ofisi. Lüksemburg.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
  • Çelebi, D. (2006). Türkiye‟de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 285-307.
  • Çelik, H. C. ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının kümeleme analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 571-586.
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models. Management science, 35(8), 982- 1003.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirmede karşılaşılan güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,6, 25-39
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2003). Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.3(1),48-61
  • DEÜ, (2016). Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Vizyon ve Misyon, http://web.deu.edu.tr/bote/b%C3%B6l%C3%BCm/ adresinden 06.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,172-179.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 1(1),2-11.
  • Erdoğan, G. (2007). Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak
  • Erhorn-Kluttig, H., Erhorn, H., Höfle, C., Görres, J., & Thomsen, K. E. (2016). EU Project" School of the Future"-Refurbishment of School Buildings Toward Zero Emission with High-Performance Indoor Environment. ASHRAE Transactions, 122, 315.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran, H. (2006). Öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,130-139.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi, İlköğretim Online, 6(1),93-112.
  • Güven, İ. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının proje yönetimi deneyimlerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 204- 218.
  • Haliloğlu, Z. (2005). İlköğretim II. Kademe Bilgisayar Ders Müfredatına Proje Tabanlı Öğretim Yöntemiyle Yeni Bir Yaklaşım. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Harada, V. H., Kirio, C., & Yamamoto, S. (2015). Project-based learning: rigor and relevance in high schools. School Library Management, 157.
  • Işık, A. (2008). Linguistic imperialism and foreign language teaching. The Journal Of Asia TEFL, 5(1),119-140.
  • Kaptan, F. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri (11. Baskı), Ankara: Tekışık Web ofsetleri.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Özcan, S. (2010). Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 225-243.
  • Kirschhner, P. ve Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5–17.
  • Korkmaz, H., ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(20),193-200.
  • Korkmaz, H., ve Kaptan, F. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, 91-97.
  • KTÜ, (2015). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Misyonu, http://www.ktu.edu.tr/bote adresinden 23.03.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Kubinova, M., Novotna. J., ve Littler. G. H. (1998). Projects and mathematical puzzles.- a tool for development of mathematical thinking. Inge Schwank (Ed.) Mathematics Education, Osnabrück
  • Kuster, J., Huber, E., Lippmann, R., Schmid, A., Schneider, E., Witschi, U., ve Wüst, R. (2015). What is a Project?. In Project Management Handbook, Springer Berlin Heidelberg.
  • Nitithamyong, P., ve Skibniewski, M. J. (2004). Web-based construction project management systems: how to make them successful?. Automation in construction, 13(4), 491-506..
  • Önen F., Mertoğlu H., Saka M. ve Gürdal A. (2010). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Proje ve Proje Tabanlı Öğrenmeye İlişkin Bilgilerine ve Proje Yapma Yeterliliklerine Etkisi: Öpyep Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(1),137-158.
  • Özdemir, E. A. (2006). Türkiye‟de İngilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1),28-35.
  • Saracaloğlu, S., Akamca, G. Ö. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 241-260.
  • Seferoğlu, S. S. (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada yaşanan sorunlar. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 99-111.
  • Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
  • Seferoğlu, S.S., (2004). Öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Shenhar, A. (2015). What is Strategic Project Leadership?. Open Economics and Management Journal, 2(1)..
  • Solomon, G. (2003). Project-based learning: A primer. Technology And Learnıng Dayton, 23(6), 20-20.
  • SRI International. (2001). Silicon valley challenge 2000: Year 4. San Jose. CA: Joint. http://www.sri.com/sites/default/files/publications/imports/MMPY5rpt.pdf adresinden 10.10.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Ural A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. URL-1.
  • (2016). Milliyet gazetesi, AB Fonu çok, Türkiyede proje yok,
  • http://www.milliyet.com.tr/2006/12/26/son/sonsiy06.asp adresinden 11.01.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • URL-2. (2016). Türkiye yeteri kadar proje üretmiyor, http://www.karamandan.com/- Turkiye_Yeterli_Sayida_Proje_Uretmiyor-h4047.html adresinden 11.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Vrasidas, C., ve McIsaac, M. S. (2001). Integrating technology in teaching and teacher education: Implications for policy and curriculum reform. Educational Media International, 38(2/3), 127- 132.
  • Yavuz, S. (2006). Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karşı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • YOK, 2007. TC. Yüksek Öğretim Kurulu Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları,
  • Http://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/10279/30217/E%C4%9e%C4%B
  • t%C4%B0m+Fak%C3%9cltes%C4%B0%20%C3%96%C4%9eretmen+Yet%C4%B0
  • %C5%9et%C4%B0rme+L%C4%B0sans+Programları.Pdf/054dfc9e-A753-42e6-A8ad
  • d6e382. Adresinden 02.01.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Zeren Özer, D. ve Özkan, M. (2012). Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi. (9),3.

Teachers Opinions About Project Development Processes

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 631 - 656, 01.06.2016

Abstract

Active participation in project works has become an important criterion in determining the development levels of countries. For this purpose, countries support people and institutions that can develop projects at national and international levels. With this purpose in mind, there is a need for more teachers who shape the society to take part in the project activities in advance. This study employs descriptive (survey) method and general scanning model in order to determine teachers‟ views on developing projects and taking part in project activities. For this purpose, 360 primary, secondary and high school teachers from 27 different subjectmatters were surveyed about their opinions on project development and project management processes. As a result, it was found that, apart from social science teachers and information technologies teachers, no other subject-matter teachers had education regarding project development and management. Most of the teachers that were surveyed stated that although they want to take part in project activities, they can‟t participate because of different drawbacks and obstacles. Additionally, many teachers have made suggestions such as willing to establish help centers in their schools for the project development and the participation of the foreign language teachers as well as the information technologies teachers to these centers

References

  • Akbulut, Y., Uysal, Ö., Odabasi, H. F. ve Kuzu, A. (2008). Influence of gender, program of study and PC experience on unethical computer using behaviors of Turkish undergraduate students. Computers & Education, 51(2), 485-492.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11).
  • Altun, A., (2003). Öğretmen adaylarının bilişsel stilleri ile bilgisayara yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1).
  • Artto, K., Kujala, J., Dietrich, P. & Martinsuo, M. (2008). What is project strategy?. International Journal of Project Management, 26(1), 4-12.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
  • Baki. A. ve Bütüner S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online. 8(1), 146-158.
  • Baydaş, Ö., Gedik, N. ve Göktaş, Y. (2013). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanımı: 2005-2011 Yıllarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (28-3).
  • Cakir, R., & Yildirim, S. (2009). What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools. İlköğretim Online, 8(3), 952-964..
  • Comenius. (2012). Comenius 1 Okullar İçin El Kitabı. Avrupa toplulukları resmi yayın ofisi. Lüksemburg.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
  • Çelebi, D. (2006). Türkiye‟de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 285-307.
  • Çelik, H. C. ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının kümeleme analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 571-586.
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P. ve Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models. Management science, 35(8), 982- 1003.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirmede karşılaşılan güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,6, 25-39
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2003). Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.3(1),48-61
  • DEÜ, (2016). Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Vizyon ve Misyon, http://web.deu.edu.tr/bote/b%C3%B6l%C3%BCm/ adresinden 06.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,172-179.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 1(1),2-11.
  • Erdoğan, G. (2007). Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak
  • Erhorn-Kluttig, H., Erhorn, H., Höfle, C., Görres, J., & Thomsen, K. E. (2016). EU Project" School of the Future"-Refurbishment of School Buildings Toward Zero Emission with High-Performance Indoor Environment. ASHRAE Transactions, 122, 315.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran, H. (2006). Öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,130-139.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi, İlköğretim Online, 6(1),93-112.
  • Güven, İ. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının proje yönetimi deneyimlerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 204- 218.
  • Haliloğlu, Z. (2005). İlköğretim II. Kademe Bilgisayar Ders Müfredatına Proje Tabanlı Öğretim Yöntemiyle Yeni Bir Yaklaşım. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Harada, V. H., Kirio, C., & Yamamoto, S. (2015). Project-based learning: rigor and relevance in high schools. School Library Management, 157.
  • Işık, A. (2008). Linguistic imperialism and foreign language teaching. The Journal Of Asia TEFL, 5(1),119-140.
  • Kaptan, F. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri (11. Baskı), Ankara: Tekışık Web ofsetleri.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Özcan, S. (2010). Yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve proje geliştirmelerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 225-243.
  • Kirschhner, P. ve Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5–17.
  • Korkmaz, H., ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(20),193-200.
  • Korkmaz, H., ve Kaptan, F. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma sürelerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, 91-97.
  • KTÜ, (2015). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Misyonu, http://www.ktu.edu.tr/bote adresinden 23.03.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Kubinova, M., Novotna. J., ve Littler. G. H. (1998). Projects and mathematical puzzles.- a tool for development of mathematical thinking. Inge Schwank (Ed.) Mathematics Education, Osnabrück
  • Kuster, J., Huber, E., Lippmann, R., Schmid, A., Schneider, E., Witschi, U., ve Wüst, R. (2015). What is a Project?. In Project Management Handbook, Springer Berlin Heidelberg.
  • Nitithamyong, P., ve Skibniewski, M. J. (2004). Web-based construction project management systems: how to make them successful?. Automation in construction, 13(4), 491-506..
  • Önen F., Mertoğlu H., Saka M. ve Gürdal A. (2010). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Proje ve Proje Tabanlı Öğrenmeye İlişkin Bilgilerine ve Proje Yapma Yeterliliklerine Etkisi: Öpyep Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(1),137-158.
  • Özdemir, E. A. (2006). Türkiye‟de İngilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1),28-35.
  • Saracaloğlu, S., Akamca, G. Ö. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 241-260.
  • Seferoğlu, S. S. (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada yaşanan sorunlar. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 99-111.
  • Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
  • Seferoğlu, S.S., (2004). Öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Shenhar, A. (2015). What is Strategic Project Leadership?. Open Economics and Management Journal, 2(1)..
  • Solomon, G. (2003). Project-based learning: A primer. Technology And Learnıng Dayton, 23(6), 20-20.
  • SRI International. (2001). Silicon valley challenge 2000: Year 4. San Jose. CA: Joint. http://www.sri.com/sites/default/files/publications/imports/MMPY5rpt.pdf adresinden 10.10.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Ural A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. URL-1.
  • (2016). Milliyet gazetesi, AB Fonu çok, Türkiyede proje yok,
  • http://www.milliyet.com.tr/2006/12/26/son/sonsiy06.asp adresinden 11.01.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • URL-2. (2016). Türkiye yeteri kadar proje üretmiyor, http://www.karamandan.com/- Turkiye_Yeterli_Sayida_Proje_Uretmiyor-h4047.html adresinden 11.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Vrasidas, C., ve McIsaac, M. S. (2001). Integrating technology in teaching and teacher education: Implications for policy and curriculum reform. Educational Media International, 38(2/3), 127- 132.
  • Yavuz, S. (2006). Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Kimya Eğitimi Öğrencilerinin Çevre Bilgisi İle Çevreye Karşı Tutumlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • YOK, 2007. TC. Yüksek Öğretim Kurulu Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları,
  • Http://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/10279/30217/E%C4%9e%C4%B
  • t%C4%B0m+Fak%C3%9cltes%C4%B0%20%C3%96%C4%9eretmen+Yet%C4%B0
  • %C5%9et%C4%B0rme+L%C4%B0sans+Programları.Pdf/054dfc9e-A753-42e6-A8ad
  • d6e382. Adresinden 02.01.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Zeren Özer, D. ve Özkan, M. (2012). Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi. (9),3.
There are 58 citations in total.

Details

Other ID JA54FM44AT
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Tatlı This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Tatlı, Z. (2016). Proje Geliştirme Sürecine Dair Öğretmen Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 631-656.