Object of this experimental study is to determine effect of social media in blended learning environments on satisfaction of students. The research was applied to 109 university students from their education at 2016-2017 fall semester. During the course of application, students took the lesson as the combination of face to face and online. In the online learning environment, material sharing, forum, exam, text, picture and video supported lesson summaries parts included. The social media named as Course Networking (CN) which was designed for supporting online learning environments used in the study. Up to 7th week, the course was given to the students by using Moodle environment. After 7th week CN system were opened and students used this platform. At the middle and the end of the learning period, a satisfaction scale for the effectiveness of learning environment and a survey for the impact of using social media in blended learning on student perception had been applied to the students.
social media blended learning blended learning environments student satisfaction perception
Bu
deneysel araştırmanın amacı sosyal medya kullanımının harmanlanmış öğrenme
ortamlarında öğrenci doyumu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma
Ankara’daki bir üniversitede okuyan ve bilgisayara giriş dersi alan 109 öğrenci
üzerinde uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrenciler dersi haftada bir kez yüz
yüze geri kalanı çevirimiçi olmak üzere harmanlanmış öğrenme yaklaşımı ile
almışlardır. Çevirimiçi öğrenme ortamı ders materyallerinin, forum, sınav, ders
notu, resim ve video destekli ders özetlerinin paylaşıldığı bir ortam olarak
tasarlanmıştır. Araştırmada, çevirimiçi öğrenme ortamlarını desteklemek üzere
tasarlanmış bir sosyal medya ortamı sunan Course Networking (CN) adlı sistem
kullanılmıştır. Seçilen dersin ilk 7 haftasında ders sadece Moodle sistemi ile
desteklenirken, 8nci haftadan sonra CN sistemi kullanıma açılmıştır. 7nci ve
15nci haftalarda yapılan ölçek ve anket uygulamaları ile öğrencilerin bu
dersten aldıkları tatmin duygusu ve harmanlanmış öğrenme ortamlarında sosyal
medya kullanımının öğrencilerin algıları üzerine etkileri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |