Explaining and understanding chemistry topics
without being supported by empirical studies is a difficulty. Therefore,
theoretical courses must be supported effectively with laboratory applications.It
was thought that it would be useful to prepare the experiment reports with the
V-diagram so that the laboratory course can be learned effectively.Forthispurpose,a
v-diagram study was carried out and 25 studentsampled from education faculty
chemistry department that consisting of 4th grade students who succeed
Chemistry Laboratory course. These students were interviewed and the results
were evaluated and compared with the classical laboratory reports, it was
investigated whether the diagram provided a real learning environment.
Kimya konularının deneysel çalışmalarla
desteklenmeden anlatılması ve anlaşılması çok güçtür. Bu nedenle teorik
derslerin laboratuvar uygulamaları ile etkin bir şekilde desteklenmesi
gerekmektedir.Laboratuvar dersinin etkin bir şekilde öğrenilebilmesi için deney
raporlarının V-diyagramı ile hazırlanmasının faydalı olabileceği düşünülmüştür.
Bu amaçla fizikokimya laboratuvar dersinden başarıile geçmiş eğitim fakültesi
kimya bolumu 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 25 kişilik bir örneklemev-diyagramı
çalışması yaptırılmıştır. Bu öğrencilerle mülakat yolu ile görüşmeyapılarak
sonuçlar değerlendirilmiş ve klasik laboratuvar raporlarıyla
karsılaştırıldığında diyagramınıngerçek bir öğrenme ortamı sağlayıp sağlayamadığı
incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |