Öğrencilerin, uzamsal akıl yürütmekte ve matematikteki katı cisimler konusundaki kavramları keşfetmekte sorunlar yaşadıkları birçok çalışmayla ortaya konulmuştur. Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığı daha kavramsal etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak için, öğrenci merkezli yaklaşımı benimsemiştir. Yeni yaklaşımda matematik eğitimde materyallerin kullanımına daha büyük önem atfedilmiştir. Bu çalışma, 3D yazıcı kalemle uyumlu tasarlanan çalışma yaprağının katı cisimler konusunun öğrenimine etkisini araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, materyalin etkililiğini ortaya koymak için, özel durum çalışması kullanılmıştır. Veriler; gözlem, klinik mülakat, video kaydı, çalışma yaprakları, öğrencilerin ürettikleri materyallerden elde edilmiştir. Veriler içerik ve betimsel analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada 10.sınıfta öğrenim görmekte olan 12 öğrenci yer almıştır. Sınıf içi uygulamada öğrencilere, katı cisimler konusu için, 3D yazıcı kalem ve 3D yazıcı kalemle uyumlu hazırlanmış çalışma yaprağı uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, 3D yazıcı kalemle uyumlu çalışma yapraklarının eğitim-öğretimde kullanımının olumlu yönde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma yapraklarının ve 3D yazıcı kalemle oluşturulan materyallerin, öğrencilerin konuyu keşfetmesini ve kavramasını sağladığı görülmüştür. 3D yazıcı kalemin, geometri konuları başta olmak üzere, matematik konularının öğretiminde kullanılması önerilmektedir.
3D Yazıcı Kalem, Çalışma Yaprağı Somut Materyal Kullanımı Uzamsal Akıl Yürütme Katı Cisimler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 1 |