Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumlarının (TYT) Covid-19 pandemisinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim faaliyetlerinden nasıl etkilendiğini boylamsal olarak belirlemektir. Pandemi öncesinde ve pandemi sürecinde gerçekleştirilmiş araştırma bulgularının birlikte değerlendirildiği çalışmada kohort tarama deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 97 ortaöğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği’nin kullanıldığı araştırmada elde edilen veriler çoklu Kruskal-Wallis testi ile incelenmiştir. Yapılan incelemelerde öğretmenlerin pandemi öncesinde ve pandemi sürecinde TYT’lerinin “olumlu” düzeyde olduğu görülmüştür. Her iki süreçteki araştırmada da öğretmenlerin TYT’lerinin sınıflarında teknoloji kullanımına yönelik eğitim almış olmaları yönünden değişmediği anlaşılmıştır. Pandemi öncesinden farklı olarak öğretmenlerin TYT’lerinin yaşlarına, derslerinde teknolojiden yararlanma sıklıklarına, öğrencilerin teknolojik araçlardan yararlanması hakkındaki görüşlerine göre, bu süreçte kullandıkları donanım ve yazılım çeşitliğine göre farklılık göstermediği anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin pandemi öncesi ve pandemi süreci TYT’leri arasında öğrencilerin derslerde teknolojik araçlardan yararlanması hakkındaki görüşlerine göre anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Çalışmada matematik öğretmenlerinin pandemi sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim faaliyetleri neticesinde TYT’lerinin “olumlu” düzey aralığındaki ortalamalara yaklaşarak dengeli bir durum oluşturduğu anlaşılmıştır.
The aim of this research is to determine longitudinally how mathematics teachers' attitudes towards technology (ATT) are affected by the distance education activities they carry out in the Covid-19 pandemic. The cohort screening design was used in the study in which the research findings carried out before and during the pandemic were evaluated together. The sample group of the study consists of 97 secondary school mathematics teachers. The data obtained in the study, in which the Attitude towards Technology Scale was used as a data collection tool, was analyzed with the multiple Kruskal-Wallis test. In the analysis, it was seen that the teachers' ATTs were at a "positive" level before and during the pandemic. In the researches in both processes, it was understood that the ATTs of the teachers did not change depending on whether they were trained in the use of technology in their lessons. Unlike before the pandemic, it was understood that the ATTs of teachers did not differ according to their age, the frequency of using technology in their lessons, their views on students' use of technological tools, and the variety of hardware and software they used in this process. In addition, a significant difference was found.
Covid-19 mathematics education mathematics teachers distance education attitudes towards technology
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2023 |
Publication Date | April 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 1 |