Bu gömülü kuram geliştirme çalışmasında, fiziksel çevrenin örtük programı incelenmiştir. Örtük program, bir eğitim ortamında ifade edilmemiş normları, değerleri ve fikirleri aktarır. Fiziksel çevre, örtük programla ilgili alanyazında incelenen bir konudur ve öğrenme sürecinin doğası ve öğretmenlerin ve öğrencilerin rolleri hakkında bilgi taşır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı üniversite eğitiminde fiziki ortamın örtük programı olarak incelemektir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, iki farklı veri toplama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir: Yürüyerek görüşme ve fotoğraflı tanımlama. Türkiye'de Ankara ilindeki bir devlet üniversitesinde yedi farklı bağlamdan 93 lisans öğrencisi örnekleme dâhil edilmiştir. Nvivo nitel analiz programı kullanılarak veriler, gömülü teori çerçevesinde açık, eksenel ve seçici kodlama kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma, fiziksel ortamın örtük program olarak üç temel boyutunu ortaya çıkarmıştır: (1) fiziksel ortamın öğrencilerin sosyalleşmeleri, duyguları ve binanın alan özgülüğüne ilişkin fikirleri üzerindeki etkisi; (2) üniversitenin bir sembolü olarak fiziksel çevrenin anlamı ve (3) fiziksel çevrenin, araştırmacıların geçmişlerine ve ideolojilere bağlı olan görünmez yönleri.
In this grounded theory study, the hidden curriculum of the physical environment is examined. Hidden curriculum conveys unstated norms, values, and ideas in an educational setting. The physical environment, which carries information about social order, the nature of the learning process, and the roles of teachers and students, is one area covered in literature on hidden curriculum. In this respect, the primary objective was to examine the physical environment as hidden curriculum in university education. Semi-structured interviews were used to gather data in two different ways: Walking interviews and photo-elicitation. 93 undergraduate students from seven different contexts were included in the sample at one public university in Ankara, Türkiye. Using the Nvivo qualitative analysis program, data were analyzed using open, axial, and selective coding within the grounded theory framework. The study identified three key aspects of the physical environment as hidden curriculum: (1) the physical environment's impact on students' socialization, feelings, and ideas regarding field specificity of building; (2) meaning of the physical environment as a symbol of the university, and (3) the physical environment's invisible aspects, which depend on the researchers' backgrounds and ideologies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 19, 2023 |
Publication Date | August 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 2 |