Bu çalışma, Metin Bağlaşıklığı Otomatik Analiz Aracı (TAACO) ile ölçülen çeşitli bağlaşıklık indeksleri ile Sözdizimsel Sofistike ve Karmaşıklık Otomatik Analiz Aracı (TAASSC) ile ölçülen sözdizimsel karmaşıklık indeksleri arasındaki ilişkiyi ve bunların Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğrenenlerin yazma kalitesine etkisini araştırmaktadır. Nicel bir araştırma paradigmasını takip eden bu çalışma, derlenen öğrenci korpusunu korelasyon ve regresyon testleri yoluyla analiz etmiştir. Bağlaşıklık araçları ile yazma kalitesi arasında anlamlı bir ilişki bulunamazken, sözdizimsel karmaşıklık, ileri düzeydeki EFL yazarları ile daha az yetkin olanları ayırt etmek için kritik bir faktör olarak ortaya çıkmıştır. Cümle uzunluğu ve cümle başına düşen karmaşık isim tamlamalarının kullanımı gibi metrikler, ileri düzey dil yetkinliğini işaret eden sofistike bir yazma tarzına katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, öğrenci yazılarının genel yazma kalitesi puanlarındaki varyansın %50'si, yalnızca metin uzunluğu ve dil yeterlilik seviyesi bağımsız değişken olarak modele eklendiğinde regresyon modeli ile açıklanabilmiştir. Çalışmanın bulguları ilgili literatür ve gelecekteki araştırma yönelimleri çerçevesinde tartışılmaktadır.
Bağlaşıklık ikinci dil yazımı metin uzunluğu Otomatik yazma değerlendirmesi sözdizimsel karmaşıklık yazma yeterliliği
The purpose of this study is to determine how various cohesion indices (CI), as determined by the Tool for the Automatic Analysis of Cohesion (TAACO), and syntactic complexity indices, as determined by the Tool for the Automatic Analysis of Syntactic Sophistication and Complexity (TAASSC), relate to the writing quality evaluations of English as a Foreign Language (EFL) learners. This study employs a quantitative research methodology, using regression and correlation analysis to examine the collected learner corpus. Although there was no noticeable relationship between coherence devices and writing quality, syntactic complexity is a key differentiator between proficient and less proficient EFL writers. Metrics such as clause length, and use of complex nominals per clause contribute to a sophisticated writing style, signaling advanced linguistic capability. Furthermore, 50% of the variance in the overall writing quality scores of the learners was explained by the regression model only when text length (TL) and proficiency level were added as confounding variables. The study's findings are discussed in light of the related literature and future directions.
Automated writing assessment cohesion second language writing syntactic complexity text length writing proficiency.
Etik kurul belgesi dosyalar bölümüne yüklenmiştir
yok
yok
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | August 3, 2025 |
| Publication Date | August 7, 2025 |
| Submission Date | December 10, 2024 |
| Acceptance Date | June 2, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 22 Issue: 2 |