Bu çalışma, siyaset felsefesinin önemli kavramlarından biri olan çoğulculuk
kavramı bağlamında, postmodern çoğulcu felsefenin yaşayan önemli
düşünürlerinden Fransız filozof Jean-Luc Nancy (d.1940)’nin çoğulcu sanat anlayışını
izah etmeyi hedeflemektedir. Çoğulculuk hem bilimsel teori ve metotlarda
hem de insan hakları, adalet, egemenlik, demokrasi, özgürlük ve vatandaşlık gibi
sosyal ve toplumsal hayatı etkileyen konularda önemli bir yaklaşım getirme iddiasıdır.
Devlet, toplum, politika, siyaset, sanat, demokrasi, liberalizm, barış, adalet
ve ahlak gibi kavramların çoğulcu bir bakış açısıyla ele alınmasını beraberinde
getirmiştir. Bu sorgulamayı başlatan en önemli kavramlardan biri çoğulculuk düşüncesidir.
Nancy, anlamı işaret eden pek çok yolun bulunduğunu sanatı konu edinerek
açığa çıkarmayı amaçlar. Bu amaçta sanat, kendini anlama çemberine kapatmayan
bir ilişkiye dönüşür. Bu dönüşümle beraber sanat, anlamı saklanmış hiçbir
şey içermeyen bir yapıya bürünür. Konunun daha iyi anlaşılması için postmodern
düşüncede çoğulculuk kavramını kısaca açıkladıktan sonra Nancy’nin konuyla ilgili
düşüncesini bu alanda öne çıkan diğer düşünürlerin yaklaşımlarıyla birlikte
ele alacağız. Çoğulculuk ve sanat konularında öne çıkan birbirinden farklı düşünürlerin
yaklaşımları, konunun anlaşılmasında önemli katkı sağlayacağı inancındayız.
Bu vesileyle konumuzla ilgili iddia ve varsayım sahibi düşünürlere kısaca
değineceğiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 45 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.