Bu çalışmanın amacı Dicle Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu 2. Sınıf öğrencilerinin bölüm ve meslek seçimindeki bilinç düzeylerinin ve tercihlerine etki eden sebepleri ortaya çıkarılması ve sağlık hizmetleri alanına mesleki yönden bakış açılarının değerlendirilmesidir. Öğrencilerle yüzyüze görüşme yöntemi ile görüşmeler yapılmış, 8 adet demografik soruya ek olarak, 4 boyutta 19 soru iletilmiştir. İlk kısımda öğrencilerin eğitim olanaklarını belirleyen 6 soru, ikinci kısımda meslek seçiminde bilinç düzeyini ölçen 5 soru, 3. kısımda bölüm tercihindeki kişisel sebepleri ölçen 5 soru ve 4. kısımda ise bölüm tercihindeki zorunlu sebepleri içeren 4 adet soru iletilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, sağlık meslek yüksek okulu öğrencileri bölüm tercihlerini ailelerinin, arkadaşlarının ve çevrelerinin isteğine göre değil, kendi iradeleri ile yapmaktadırlar. Öğrencilerin bölüm seçmedeki bilinç düzeyleri orta ile yüksek arasında bir değerde bulunmuştur. Üniversite tercihinde en önemli etkenler incelendiğinde çalışmamız göstermiştir ki, öğrencilerin kişisel sebepleri (sağlık alanında çalışmanın topluma faydası, mesleğin saygınlığı, kişisel gelişimine katkısı ve kariyer isteği) zorunlu sebeplerden (alınan puan, ailevi ve maddi sebepler, mezun olunan lise) daha fazladır. Yaptığımız çalışmada öğrencilerin demografik verileri incelendiğinde çoğunun eğitimli olmayan ve gelir düzeyi düşük olan ailelerden geldiği görülmüştür. Buna karşılık bölüm tercihlerindeki bilinç düzeyleri ve tercihlerini kendi istekleri ile yaptıkları göz önüne alındığında, bunda sağlık alanında eğitim görmenin rolü olduğu söylenebilir.
üniversite öğrencisi program tercihi sağlık eğitimi eğitim politikası
The aim of his study is to determine the level of consciousness of health vocational school students during career preference and investigate the reasons for program choice. Also, contribution of good and correct policies in the field of healthcare education and their results on behalf of student perspective is mentioned. A questionnaire was applied to 188 second grade student registered to Dicle University Ataturk Vocational School of Health. Questionnaire included questions about students' demographics, their level of consciousness and reasons during program choice. Majority of students were found to be conscious during program choice. According to results of this study, personal reasons regarding career advancement, social prestige of the program, satisfaction of working in the health field is more important than compulsory reasons like livelihood, family demands or exam scores. It was found that students were choosing the program willingly.
university students program choice health education education policy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |