12 yıllık zorunlu eğitim kapsamında uygulanmaya başlanan 4+4+4 düzenlemesiyle 3. sınıfta doğa bilimleri ile birlikte sosyal bilimlerden alınan içerikle oluşturulan “Hayat Bilgisi” dersi okutulmaya devam ederken “Fen Bilimleri” dersi de programa yerleştirilmiştir. Bu düzenleme hayat bilgisi dersinin konu bütünlüğü ve içeriğinde bir takım değişiklikleri beraberinde getirmiş ve bu dersin gerekliliği ile ilgili tartışmalara da neden olmuştur. Bu problemden hareketle çalışmanın amacı, ilkokul hayat bilgisi dersinin öğretmen görüşleri temel alınarak bütünlüğünün ve gerekliliğinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiş bu çalışmada çalışma grubunu, İstanbul İli Arnavutköy İlçesi’ndeki bir ilkokulda görev yapan toplam 11 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak odak grup görüşmesi yöntemi kullanılmıştır. Odak grup görüşmeleri ile elde edilen verilerin analizinde kullanılacak olan içerik analizi yöntemi ile temalara ulaşılarak, kodlayıcılar arasında güvenirliği sağlamada Miles ve Huberman’ın (1994) formülünden(Güvenirlik = görüş birliği / görüş birliği + görüş ayrılığı) yararlanılmıştır. Güvenirlik çalışmasında her tema için kodlama güvenirliği oranı hesaplanmış, araştırma bulguları oluşturulurken doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Genel olarak bakıldığında; görüşme yapılan sınıf öğretmenlerinin çoğu hayat bilgisi dersinin gerekli olduğunu ancak öğrencileri sosyal çevrelerini tanıtmada, yaşama hazırlamada yeterli bulmadıklarını belirterek; dersin bütünlüğü ile ilgili problemlere değinmişlerdir.
ilkokul hayat bilgisi dersi sınıf öğretmeni odak grup görüşmesi
As part of compulsory education of 12 years, the introduction of the application of the arrangement of 4+4+4 and also the nature of science lessons and lesson content of life science removed from the lesson of science social will be reviewed continuously in the natural sciences program. Following this provision, there is no interruption of the debates and variations on the integrity and the necessity of life science over by age and the characteristics of the personal development of students. The aim of this work is to examinate the integrity and the necessity of life science lesson according to the opinions of teachers. The experimental group of this work is constituted on 11 teachers working in the district Arnavutköy of Istanbul. The method of the focus of group discussion was used in this research. Reaching of themes used in the method of content analysis and analyzing the data collected by the focus of group discussion the formula of Miles and Huberman (1994) (Validity= consensus/consensus+disagreement) was used to ensure the validity between codings. As part of the work of validity, the rate of validity of coding was calculated for each theme. We used the direct references to constitute the data of this research. The results will be developed after the finality of this work.
primary school lesson of life science instructor focus of group discussion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 30 |