Hastanede yatan okul dönemi çocukları, hastaneye, hastalık sürecine, tekrar okula döndüğünde derslerine, arkadaşlarına uyum sağlamada fiziksel, psikolojik ve sosyal sorunlar yaşayabilmektedirler. Bu olumsuz etkileri azaltmak amacıyla dünyada ve Türkiye’de hastane okulları açılmıştır. Yapılan araştırmalarda hastane okulu öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi eğitim programına ihtiyaç duyulduğu belirlenmiş ve bu öğretmenlere yönelik bir hizmet içi eğitim programı geliştirilmiştir. Bu araştırmada geliştirilen hizmet içi eğitim programının, öğretmenlerin akademik başarı puanlarına etkisinin belirlenmesi ile uygulama öncesi-sonrasında mesleki yeterlilik düzeylerine ve programa yönelik görüşlerinin alınması planlanmıştır. Ayrıca verilen hizmet içi eğitim programının uygulama sürecindeki etkililiğine ilişkin öğretmen düşünceleri de alınmıştır. Tarama modelinde betimsel olan bu araştırma için hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013–2014 öğretim yılında Ankara ilinde bulunan tüm hastane okullarında görev yapan 17 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, hizmet içi eğitim programına katılan öğretmenlerin, hastalık bilgisi, iletişim, ölçme-değerlendirme ve öğrenme-öğretme sürecine yönelik akademik başarı puanlarının ve mesleki yeterlilik düzeylerine ilişkin görüşlerinin eğitim sonrası olumlu yönde artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
The children staying in hospital at their school time may have psychological, physical and social problems towards hospital, illness period, lessons and friends when they go back to school. Hospital schools have been founded in order to reduce these negative aspects. The researches have revealed that an in-service training for the hospital school teachers is a lack and fort his reason a training programme has been developed. It is aimed to determine the effect of the in-service training programme on the teachers’ academic achievment scores and obtain their opinions for occupational competencies and the programme itself. Qualitative and quantitative data were collected for this survey-based research. The study group was formed of 17 teachers working at all the hospital schools in Ankara. At the end of the research, teachers’ academic achievment scores for illness knowledge, communication, teaching-learning process and measurement-evaluation, have been increased positively. Furthermore they declared an affirmative progress related with their occupational competencies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 28 |