Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğretmenlik uygulaması dersini vermiş olan 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması dersinin, KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ve mezuniyet kaygısının yaşandığı son sınıfta verilmemesi, bu dersin lisans süresi boyunca eğitim ve öğretim programı içinde dengeli bir şekilde verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmen adayları gittikleri uygulama okullarında daha çok merkezde olmak istediklerini dolayısıyla uygulamaların zenginleştirilmesi, bu ders ile ilgili birim ve kişilerin daha aktif olması, eğitim fakültelerinde verilen fizik derslerinin lisede verilen müfredat ile paralel olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
The aim of this study is to determine prospective physics teachers’ views about the teaching practice course. Research was carried out with 10 prospectives physics teachers educated at physics education department of Ziya Gökalp Education Faculty. To get their views, semi-structured interview technique was used as the data collection tool. Data were analyzed by content analysis technique. At the end of the research, prospective physics teachers stated that teaching practice course should be given not only in the last year but also in the all terms of five year training period because of KPSS (Public Personnel Selection Examination) and graduation concerns. Furthermore, they said that the prospective teachers should be more active and the applications in practice schools they attend should be enriched. Moreover, they stated that related units, mentors and tutors should be more effective. And participations of the study thought that physics department curriculum of education faculty should be parallel with the curriculum of the courses given in high school.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |