BibTex RIS Kaynak Göster

ANASINIFINA DEVAM EDEN 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN MATEMATİK GELİŞİMLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 24, 1 - 18, 01.04.2015

Öz

Bu çalışma okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklarının matematik gelişimlerini bazı değişkenler açısından değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, bağımsız anaokullarına devam eden 60-72 aylar arasında olan 323 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Çocukların matematik gelişimleri Matematik Gelişimi 6 Testi (Progress in Math) ile ölçülmüştür. Yapılan istatistikler sonucunda çocukların matematik gelişiminde cinsiyetler arasında fark bulunmazken daha önce bir eğitim kurumuna gitme, anne-baba eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik düzeyi arasında önemli farklar bulunmuştur.

Kaynakça

  • Blevins-Knabe, B. & Musun-Miller, L. (1996). Number use at home by children and their parents and ıts relationship to early mathematical performance. Early Development and Parenting, 5, 35-45.
  • Brewer, J.A. (2001). Introduction to Early Childhood Education. Allyn&Bacon. USA.
  • Brown, E. T., Molfese, V. J. & Molfese, P. (2008). Preschool student learning in literacy and mathematics: ımpact of teacher experience, qualifications, and beliefs on an at-risk sample, Journal of Education for Students Placed at Risk, 13, 106–126.
  • Case, R., Griffin, S., & Kelly, W. M. (1999) Socioconomic gradients in mathematical ability and their responsiveness to intervention during early childhood. In D. P. Keating & C. Hertzman (Eds.), Developmental Health and the Wealth of Nations ( 125-149). New York: Guilford.
  • Cannon, J & Ginsburg, H. P.(2008). 'Doing the Math”: Maternal beliefs about early mathematics versus language learning'. Early Education & Development,19, 238-260.
  • Clausen, T., Vappula, H. & Ruddock, G. (2004). Progress in Math 6, GL Assesment Limited
  • Clements, D.H. & Sarama, S. (2007a). “Early childhood mathematics learning” Secont handbook of research on mathematics teaching and learning, Farnk K. Lester (Ed.), Information Age Publishing, US.
  • Cole, M & Cole, S. (2001). The development of children, Worth Publishers.
  • Çelik, M. & Kandır, A. (2011). Matematik gelişimi 6 testi (progress in maths 6) nin 60-77 aylar arasında olan çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi,4, 146-153.
  • Demirtaş, H. (2005). Altı yaş çocuklarının matematiksel kavramlardan sınıflandırma ve sıralamayı high/scope eğitim programına göre kazanma durumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı. Ankara.
  • Greenes, C., Ginsburg, H. P., & Balfanz, R. (2004). Big math for little kids. Early Childhood Research Quarterly,19, 159–166.
  • Ginsburg, H.P., Greenes, C. & Balfanz, R. (2003). Big math for little kids. “Program Overview” Dale Seymour Publications. Pearson Learning Group . New Jersey.
  • Ginsburg, H. P. & Golbeck S. L. (1999). Thoughts on the future of research on mathematics and science learning and education. Early Childhood Research Quarterly,19, 190-200
  • Jackman, L.H. (2005). Early education curriculum: a child’s connection to the worl, Thomson Delmar Learning, NY.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Kirova, A. & Bhargava, A. (2002). Learning to guide preschool children’s mathematical understanding: a teacher’s professional growth. Early Childhood Research and Practice Spring, 4, 1-20.
  • Mansfield, H., Pateman, N. A. & Bednarz, N. (1996). Matematics for tomorrow’s young children, Kluwer Academic Publishers Netherlands.
  • Musun-Miller, L. & Blevins-Knabe, B. (1998). Adults’ beliefs about children and mathematics: how ımportant is it and how do children learn about it? Early Development and Parenting, 7, 191–202.
  • Orçan, M. (2009). Anasınıfına devam eden 60–72 aylık çocukların erken öğrenme becerilerine destekleyici eğitim programlarının etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Pagani, L.S., Jalbert, J. & Girard, A. (2006). Does preschool enrichment of precursors to arithmetic ınfluence ıntuitive knowledge of number in low ıncome children? Early Childhood Education Journal, 34, 133-146.
  • Rudd, L. C., Lambert, M. C., Satterwhite, M. & Zaier, A. (2008). Mathematical language in early childhood settings: what really counts? Early Childhood Education Journal, 36, 75–80.
  • Starkey, P., Klein, A. & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics ıntervention. Early Childhood Research Quarterly, 19, 99-120.
  • Thornton, J. S., Crim, C. L. & Hawkins, J. (2009). 'The ımpact of an on going professional development program on prekindergarten teachers' mathematics practices'. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30, 150-161.
  • Ürkün, M. (1992). Okul öncesi dönemde 4-5 yaşlarındaki çocuklara uygulanan matematiksel kavramlara dayalı destekleyici eğitim modelinin yaş ve cinsiyete göre etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi. Ankara.
  • Young, J. & Loveridge, M. (2004). Effectson early numeracy of a program using number books and games. Early Childhood Research Quarterly, 19, 2-98.

A Study Into The Mathematical Development Of Children At The Age Of 60-72 Months Attending To A Kindergarten In Terms Of Some Variables

Yıl 2015, Sayı: 24, 1 - 18, 01.04.2015

Öz

The current study was carried out to determine the mathematical progression of children attending to a kindergarten in terms of some variables. The research was conducted over 323 children at the ages of 60-72 months attending to an independent kindergarten acting under the Ministry of Education in Ankara. Mathematical progression of children was assessed through Progress in Math 6 Test. At the end of the statistical studies, no significant difference was found between the genders in the mathematical progression of children, while significant differences was found between the items of attending to another educational institution beforehand, parents’ educational status and economic level of the family.

Kaynakça

  • Blevins-Knabe, B. & Musun-Miller, L. (1996). Number use at home by children and their parents and ıts relationship to early mathematical performance. Early Development and Parenting, 5, 35-45.
  • Brewer, J.A. (2001). Introduction to Early Childhood Education. Allyn&Bacon. USA.
  • Brown, E. T., Molfese, V. J. & Molfese, P. (2008). Preschool student learning in literacy and mathematics: ımpact of teacher experience, qualifications, and beliefs on an at-risk sample, Journal of Education for Students Placed at Risk, 13, 106–126.
  • Case, R., Griffin, S., & Kelly, W. M. (1999) Socioconomic gradients in mathematical ability and their responsiveness to intervention during early childhood. In D. P. Keating & C. Hertzman (Eds.), Developmental Health and the Wealth of Nations ( 125-149). New York: Guilford.
  • Cannon, J & Ginsburg, H. P.(2008). 'Doing the Math”: Maternal beliefs about early mathematics versus language learning'. Early Education & Development,19, 238-260.
  • Clausen, T., Vappula, H. & Ruddock, G. (2004). Progress in Math 6, GL Assesment Limited
  • Clements, D.H. & Sarama, S. (2007a). “Early childhood mathematics learning” Secont handbook of research on mathematics teaching and learning, Farnk K. Lester (Ed.), Information Age Publishing, US.
  • Cole, M & Cole, S. (2001). The development of children, Worth Publishers.
  • Çelik, M. & Kandır, A. (2011). Matematik gelişimi 6 testi (progress in maths 6) nin 60-77 aylar arasında olan çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi,4, 146-153.
  • Demirtaş, H. (2005). Altı yaş çocuklarının matematiksel kavramlardan sınıflandırma ve sıralamayı high/scope eğitim programına göre kazanma durumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı. Ankara.
  • Greenes, C., Ginsburg, H. P., & Balfanz, R. (2004). Big math for little kids. Early Childhood Research Quarterly,19, 159–166.
  • Ginsburg, H.P., Greenes, C. & Balfanz, R. (2003). Big math for little kids. “Program Overview” Dale Seymour Publications. Pearson Learning Group . New Jersey.
  • Ginsburg, H. P. & Golbeck S. L. (1999). Thoughts on the future of research on mathematics and science learning and education. Early Childhood Research Quarterly,19, 190-200
  • Jackman, L.H. (2005). Early education curriculum: a child’s connection to the worl, Thomson Delmar Learning, NY.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Kirova, A. & Bhargava, A. (2002). Learning to guide preschool children’s mathematical understanding: a teacher’s professional growth. Early Childhood Research and Practice Spring, 4, 1-20.
  • Mansfield, H., Pateman, N. A. & Bednarz, N. (1996). Matematics for tomorrow’s young children, Kluwer Academic Publishers Netherlands.
  • Musun-Miller, L. & Blevins-Knabe, B. (1998). Adults’ beliefs about children and mathematics: how ımportant is it and how do children learn about it? Early Development and Parenting, 7, 191–202.
  • Orçan, M. (2009). Anasınıfına devam eden 60–72 aylık çocukların erken öğrenme becerilerine destekleyici eğitim programlarının etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Pagani, L.S., Jalbert, J. & Girard, A. (2006). Does preschool enrichment of precursors to arithmetic ınfluence ıntuitive knowledge of number in low ıncome children? Early Childhood Education Journal, 34, 133-146.
  • Rudd, L. C., Lambert, M. C., Satterwhite, M. & Zaier, A. (2008). Mathematical language in early childhood settings: what really counts? Early Childhood Education Journal, 36, 75–80.
  • Starkey, P., Klein, A. & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics ıntervention. Early Childhood Research Quarterly, 19, 99-120.
  • Thornton, J. S., Crim, C. L. & Hawkins, J. (2009). 'The ımpact of an on going professional development program on prekindergarten teachers' mathematics practices'. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30, 150-161.
  • Ürkün, M. (1992). Okul öncesi dönemde 4-5 yaşlarındaki çocuklara uygulanan matematiksel kavramlara dayalı destekleyici eğitim modelinin yaş ve cinsiyete göre etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi. Ankara.
  • Young, J. & Loveridge, M. (2004). Effectson early numeracy of a program using number books and games. Early Childhood Research Quarterly, 19, 2-98.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meryem Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Çelik, M. (2015). ANASINIFINA DEVAM EDEN 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN MATEMATİK GELİŞİMLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 1-18. https://doi.org/10.14582/DUZG