Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin dış kaynaklı iş tatmin düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, “Karşılaştırma Türü Tarama Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul'da çalışan 204 Fen ve Teknoloji Öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Minnesota İş Tatmin Ölçeği (MSQ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Fen ve Teknoloji dışında farklı derslere girme, okul türü, araç sahibi olma, kira verme, ailesinde başka öğretmen olması ve hizmet içi eğitim değişkenleri ile dış kaynaklı tatmin puanları arasında anlamlı farklılık ortaya konulmuştur. Buna karşılık, cinsiyet, yaş, medeni hal, çocuk sahibi olma, çocuk sayısı, hizmet süresi, lisansüstü eğitim alma, okul sayısı, idari görev, okul dışında ek işle uğraşma, ek iş türü, Fen ve Teknoloji Öğretmenliğini tavsiye etme ve ek gelir değişkeleri için dış kaynaklı iş tatmin puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.
In this study, it is aimed to point out the extrinsic job satisfaction of science and technology teachers. The job satisfactions of 204 science teachers in Istanbul in 2009-2010 academic year are identified. Form of the Teacher’s Personal Properties and Minnesota Work Satisfaction Questionnary Scale (MSQ) are used for collecting data. There is a significant difference in job satisfaction scale extrinsic satisfaction points for the variables taking classes except science, the kind of school, having a car, paying rent for the house, existence of another teacher in the family and having in service training. On the contrary, for the variables gender, age, marital status, having children, number of children, years in service, having a master degree, number of schools she/he worked in, working as a manager, having an extra job which makes income, sort of extra job, advising to became science teacher to others and extra income no significant difference is found in job satisfaction scale extrinsic satisfaction points.
primary education science and technology job satisfaction extrinsic satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |