BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DENEYİMLERİ İLE BİLGİSAYAR ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE

Year 2012, Issue: 18, 168 - 188, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin bilgisayar deneyim durumları ile bilgisayara yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için araştırmada Liaw (2002) tarafından geliştirilen "Kişisel Özellikler, Bilgisayar Deneyim, Bilgisayar Tutum Ölçeği ve Web Tutum Ölçeği" 'inden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları 2008-2010 eğitim ve öğretim yılları arasında bahar ve güz dönemlerinde Dicle Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerdir. Hazırlanan anket formu, 1197 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinden, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, F testi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda üniversite öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ve bilgisayar kullanımına yönelik tutumları arasında, okudukları sınıf, öğrenim gördükleri fakülte, bilgisayar kullanıcısı olma süresi bakımından anlamlı farklılıklar bulunduğu görülmüştür (p

References

  • Deniz, S., Görgen, I. ve Şeker, H. (2006). Tezsiz yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları. Eurasian Journal of Educational Research, 23, 62- 71.
  • Akın, M. ve Baştuğ, A. (2005). Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerin Belirlenmeye Yönelik Bir ön Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayıl, Sf:47-58.
  • Akarsu, F„ Aşkar, P. ve Ersoy, Y. (1988). Bilgisayar Destekli Öğretimde Öğretmenin İşlevi ve Yetiştirilmesi, Ortaöğretimde Bilgisayar Desteli Fen Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, s.57-63, Ankara: ODTÜ, 16-17 Haziran 1988.
  • Akkoyunlu, B. (1992). Gelişmekte Olan Ülkelerde Bilgisayarlı Eğitim: Karşılaşılan Güçlükler, Eğitim ve Bilim, S.85, s.43-50.
  • Aksoy, M. E. (1989). Bilgisayar Kursundan Geçen Öğretmenlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Bilgisayara İlişkin Tutumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anakara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Ankara: Aşama Matbaacılık.
  • Angus, D. S. ve Watson, J. (2009). Does Regular Online Testing Enhance Student Learning in the Numerical Sciences? Robust Evidence from A Large Data Set. British Journal of Educational Technology, Vol: 40 No: 2 Pg: 255-272.
  • Aral, N., Ayhan, B. A., Ünlü, Ö., Erdoğan, N. ve Ünal, N. (2007). Anaokulu ve Anasınıfı Öğretmenlerinin Bilgisayar Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, ISSSN: 1304-0278 Kış-2007 C.6 S.19 (01-08).
  • Arslan, A. ve Bayram, S. (2003). Web Ortamında Bilgiye Ulaşmada Arama Motorlarının etkin Kullanılması, Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:II, pp. 1223-1230.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1986). Mikrobilgisayarların Okullarda Kullanımı, Eğitim ve Bilim, S.61, s.21-24, Temmuz 1986.
  • Aşkar, P. (1991). Bilgisayar Destekli Öğretim Programı, Eğitimde Arayışlar 1.Kongresi: Eğitimde Nitelik Geliştirme Bildiri Özetleri, Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, 13-14 Nisan 1991.
  • Aydın, C. H. (2001). Çevrimiçi (Online) Eğitimi Bekleyen Tehlikeler, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuarı, 28-30 Kasım 2001, s.101-108, Adapazarı.
  • Bayhan, P. (1992). Anaokuluna Giden Altı Yaş Çocuklarının Bilgisayar Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Saptanması ve Bu Çocukların İlkokul Birinci Sınıftaki Akademik Başarıları ile Görsel Algılamalarında Anaokulunda Yapılan Bilgisayarlı Eğitimin Etkisinin İncelenmesi. Doktora tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bayhan, P. ve Üzmen, S. (2000). Görme Engelli Çocuklar İçin Bilgisayar Destekli Merkez Önerisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, l(2);51-58.
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Berberoğlu, G. ve Çalıkoğlu. G. (1992). Türkçe Bilgisayar Tutum Ölçeğinin Yapı Geçerliliği, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:24, S:2, Ankara Üniversitesi.
  • Bilgisayar Dergisi. (1989). Bilgisayar Destekli Eğitimde Yazılımlar Standarttan Yoksun, S.98, s.71-73, Haziran 1989.
  • Clements, D. H. ve Saramo, J. (2002). The role of technology in early childhood learning. Teaching Children Mathematics, 8(6);340-344.
  • Cuffaro, H. K. (1984). Mikrocomputers in education: Why is earlier belter? Teachers College Record, 85(4);558-568.
  • Çelik, F., Kocaman, F. ve Önal S. A. (2008). Burdur İli Merkez İlçe İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Okur Yazarlık Seviyeleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran, 2008 Sf:01-13.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Genişletilmiş 3. Baskı), Trabzon: Celetler Matbaası.
  • Demirel, Ö. (2000). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı, Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Deryakulu, D. ve Eşgi, N. (2001). İnternet Kafelerinin Ortam ve Kullanıcı Profili Eğitimde İnternet Kullanımına İlişkin Kullanıcı Görüşleri. Eğitim Araştırmaları, S:5, s. 52- 60.
  • Ekiz, H., Bayam, Y. ve Ünal, H. (2003). Mantık Devreleri Dersine Yönelik İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Uygulaması, Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:ll, pp. 665-672.
  • Erdoğan, T. A. (2008). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Yüksek Lisan Tezi. Mersin Üniversitesi SBE.
  • Ergün, A. (1989). Bilgisayarların Eğitimde Kullanılması: Mevcut Durum, Eğilimler ve Geleceğe Bakış, Eğitim ve Bilim, S.69. s.36- 43.
  • Evirgen, B. ve Işık, İ. (1999). Uzaktan Eğitimde Öğretmenin ve Öğrencinin Rolü; Eğitim ve Öğretim Ortamlarının Tasarımı, Eğitim Programlarının Hazırlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi, Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 15-16 Kasım 1999, s. 15-23, Ankara.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran H. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. H.U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 130-139, 2006
  • Hemes, G. (2003). University: Models and Messages, Lessons from Case Studies, http://www.unesco.org/iiep/virtualuniversity/files/chapl.pdf [Alıntı: Mayıs 2005]
  • Hızal, A. (1989). Bilgisayar Eğitimi ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • İnceoğlu, M. M. (2004). Bilgisayar Okur Yazarlığı: Öğretmenlikte Kalite İçin Küçük Bir Adım, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-7 Temmuz, 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fak.
  • İşman, A. (2001). Bilgisayar ve Eğitim, Sakarya üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, Sf:1, Sakarya, 2001
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegam A Yayıncılık.
  • Korkmaz, Ö. ve Mahiroğlu A. (2009). Üniversiteyi Yeni Kazanmış Öğrencilerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeyleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 983-1000, cilt:17 no:3 Eylül, 2009.
  • Liaw, S. S. (2002). An Internet Survey for Perceptions of Computers and the World Wide Web, Relationship, Prediction and Difference. Computer in Human Behavior 18 (2002) 17-35.
  • Loyd, B. H. ve Loyd, D. E. (1985). The Reliability and Validity of instruments fort he Assessment of Computer Attitudes. Educational and Psychological Measurement, 45 903-908.
  • MEB. (2000). 2001 Yılı Başında Milli Eğitim, Ankara: MEB.
  • Simon, T. (1985). Play and Learning with Computers. Early Child Development and Care, 19;69-78.
  • Saraçoğlu, A. S. ve Kaşlı, A. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Ege Eğitim Dergisi, (l):l, 110-126.
  • Stephenson, C. (2007). Bilgisayar Okur Yazarlığı Nasıl Öğretilmeli ve Nasıl Öğretilmemeli Akademik Bilişim 07-18, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak, 2007, Dumlupınar Üniversitesi Kütahya.
  • Sutherland, R., Facer, R., Furlong, R. ve Furlong, J. (2000). A New Environment for Education? The Computer in the Home. Computers & Education, 34; 195-212. .
  • Sünbül, M. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, (editör: Rauf Yıldız), Konya: Mikro Yayınları.
  • Özden, Y. (2000). Eğitimde Dönüşüm: Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özmen, Ş. (2001). Eğitimde Sanal Sınıf Uygulamaları ve Sonuçları, VII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 1-3 Kasım 2001, Askeri Müze/ Harbiye Kültür Sitesi, İstanbul, http://www.inet-tr.org.tr/inetconf7/bildiriler/89.doc (Erişim:07.03.2008)
  • Teker, N. (1987). Öğretme Öğrenme Süreçleri ve Yeni Teknolojiler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, c.20, s. 1-2, Ankara.
  • Tuncer, M. ve Taşpmar M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, Haziran, 2008.
  • Uçak, N. ve Al, U. (2000). İnternet'te Bilgi Arama Davranışları. Türk Kütüphaneciliği 14,3(2000), 317-331.
  • Usta, E., Bozdoğan E, A. ve Yıldırım, K. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Dergisi (KEFAD), Cilt & Sayı 1,( 2007), 209-222.
  • Uslu, Ö. (2008). İlk Öğretimde Çalışan Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumları ve Bilgisayar Kaygı Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.
  • Uzunboylu, U. (1995). Bilgisayar Öğrenme Düzeyi ile Bilgisayara Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Yalçınalp, S. ve Aşkar, P. (2003). Öğrencilerin Bilgi Arama Amacıyla İnternet'i Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi. TO.IET ISSN: 1303-6521 Volume 2 Issuse 4 Article 15. [October 2003]
  • Yavuz, U. ve Karaman, S. (2003). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi için Bir Yazılım, Tlıird International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:I, 239-246.
  • Yalman, M., Gönen, S. ve Başaran B. (2011). Öğretmenlerin İnternete Yönelik Tutumlarının ve Internet Kullanma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. International EducationTechnology Conference, IETC – (May 25-27, 2011) Istanbul, TURKEY. s:1916-1921.
  • Yalman, M., Gönen, S. ve Başaran B. (2011). High School I.ast Grade Students' Internet Usage Situation aıîd Their Attitudes Toward Internet: Diyarbakır Sample, III. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırma Kongresi, Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:III, s:104-119.
  • Yeşilyurt, S. ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayarlara Yönelik Tutum Ölçeği (BKBBYTÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2007), 79-88.
  • Yenice, N. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Fen ve Bilgisayar Tutumlarına Etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (4), October, 2003.
  • Yılmaz, İ. (2006). Eğitim Fakültesinde Eğitim Görmekte olan Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi, Yüksek lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi SBE. YOK., 2007. 2008 Yılı Yayınları üniversite sıralaması, Ankara. YOK
  • Zembat, R. (1998). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Bilgisayar Kullanımının Mevcut Durumu Nasıldır? Nasıl Olmalıdır?, 1. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, s: 380- 389 Ankara.

University Students Perceptions of Computer Experience With Computer Analysis of Some Variables: Dicle University Case

Year 2012, Issue: 18, 168 - 188, 01.06.2012

Abstract

The aim of this work is to investigate the computer experience status and the computer oriented attitudes of the university students according to some variables. To achieve this goal, a research "Personal Characteristics, Computer Experience, Computer Attitude Scale and the Web Attitude Scale" developed by Liaw (2002) was used as a questionnaire. The students of Dicle University between 2008 and 2010 during spring and fall semesters are the participants of this study. The prepared questionnaire is applied to 1197 university students. To analyze the collected research data, frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test, F test and the Tukey HSD test were used. As a result of the analysis, significant differences (p

References

  • Deniz, S., Görgen, I. ve Şeker, H. (2006). Tezsiz yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları. Eurasian Journal of Educational Research, 23, 62- 71.
  • Akın, M. ve Baştuğ, A. (2005). Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerin Belirlenmeye Yönelik Bir ön Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayıl, Sf:47-58.
  • Akarsu, F„ Aşkar, P. ve Ersoy, Y. (1988). Bilgisayar Destekli Öğretimde Öğretmenin İşlevi ve Yetiştirilmesi, Ortaöğretimde Bilgisayar Desteli Fen Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, s.57-63, Ankara: ODTÜ, 16-17 Haziran 1988.
  • Akkoyunlu, B. (1992). Gelişmekte Olan Ülkelerde Bilgisayarlı Eğitim: Karşılaşılan Güçlükler, Eğitim ve Bilim, S.85, s.43-50.
  • Aksoy, M. E. (1989). Bilgisayar Kursundan Geçen Öğretmenlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Bilgisayara İlişkin Tutumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anakara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Ankara: Aşama Matbaacılık.
  • Angus, D. S. ve Watson, J. (2009). Does Regular Online Testing Enhance Student Learning in the Numerical Sciences? Robust Evidence from A Large Data Set. British Journal of Educational Technology, Vol: 40 No: 2 Pg: 255-272.
  • Aral, N., Ayhan, B. A., Ünlü, Ö., Erdoğan, N. ve Ünal, N. (2007). Anaokulu ve Anasınıfı Öğretmenlerinin Bilgisayar Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, ISSSN: 1304-0278 Kış-2007 C.6 S.19 (01-08).
  • Arslan, A. ve Bayram, S. (2003). Web Ortamında Bilgiye Ulaşmada Arama Motorlarının etkin Kullanılması, Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:II, pp. 1223-1230.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1986). Mikrobilgisayarların Okullarda Kullanımı, Eğitim ve Bilim, S.61, s.21-24, Temmuz 1986.
  • Aşkar, P. (1991). Bilgisayar Destekli Öğretim Programı, Eğitimde Arayışlar 1.Kongresi: Eğitimde Nitelik Geliştirme Bildiri Özetleri, Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, 13-14 Nisan 1991.
  • Aydın, C. H. (2001). Çevrimiçi (Online) Eğitimi Bekleyen Tehlikeler, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuarı, 28-30 Kasım 2001, s.101-108, Adapazarı.
  • Bayhan, P. (1992). Anaokuluna Giden Altı Yaş Çocuklarının Bilgisayar Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Saptanması ve Bu Çocukların İlkokul Birinci Sınıftaki Akademik Başarıları ile Görsel Algılamalarında Anaokulunda Yapılan Bilgisayarlı Eğitimin Etkisinin İncelenmesi. Doktora tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bayhan, P. ve Üzmen, S. (2000). Görme Engelli Çocuklar İçin Bilgisayar Destekli Merkez Önerisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, l(2);51-58.
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Berberoğlu, G. ve Çalıkoğlu. G. (1992). Türkçe Bilgisayar Tutum Ölçeğinin Yapı Geçerliliği, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:24, S:2, Ankara Üniversitesi.
  • Bilgisayar Dergisi. (1989). Bilgisayar Destekli Eğitimde Yazılımlar Standarttan Yoksun, S.98, s.71-73, Haziran 1989.
  • Clements, D. H. ve Saramo, J. (2002). The role of technology in early childhood learning. Teaching Children Mathematics, 8(6);340-344.
  • Cuffaro, H. K. (1984). Mikrocomputers in education: Why is earlier belter? Teachers College Record, 85(4);558-568.
  • Çelik, F., Kocaman, F. ve Önal S. A. (2008). Burdur İli Merkez İlçe İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Okur Yazarlık Seviyeleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran, 2008 Sf:01-13.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Genişletilmiş 3. Baskı), Trabzon: Celetler Matbaası.
  • Demirel, Ö. (2000). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı, Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Deryakulu, D. ve Eşgi, N. (2001). İnternet Kafelerinin Ortam ve Kullanıcı Profili Eğitimde İnternet Kullanımına İlişkin Kullanıcı Görüşleri. Eğitim Araştırmaları, S:5, s. 52- 60.
  • Ekiz, H., Bayam, Y. ve Ünal, H. (2003). Mantık Devreleri Dersine Yönelik İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Uygulaması, Third International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:ll, pp. 665-672.
  • Erdoğan, T. A. (2008). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Yüksek Lisan Tezi. Mersin Üniversitesi SBE.
  • Ergün, A. (1989). Bilgisayarların Eğitimde Kullanılması: Mevcut Durum, Eğilimler ve Geleceğe Bakış, Eğitim ve Bilim, S.69. s.36- 43.
  • Evirgen, B. ve Işık, İ. (1999). Uzaktan Eğitimde Öğretmenin ve Öğrencinin Rolü; Eğitim ve Öğretim Ortamlarının Tasarımı, Eğitim Programlarının Hazırlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi, Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 15-16 Kasım 1999, s. 15-23, Ankara.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran H. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. H.U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 130-139, 2006
  • Hemes, G. (2003). University: Models and Messages, Lessons from Case Studies, http://www.unesco.org/iiep/virtualuniversity/files/chapl.pdf [Alıntı: Mayıs 2005]
  • Hızal, A. (1989). Bilgisayar Eğitimi ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • İnceoğlu, M. M. (2004). Bilgisayar Okur Yazarlığı: Öğretmenlikte Kalite İçin Küçük Bir Adım, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-7 Temmuz, 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fak.
  • İşman, A. (2001). Bilgisayar ve Eğitim, Sakarya üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, Sf:1, Sakarya, 2001
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegam A Yayıncılık.
  • Korkmaz, Ö. ve Mahiroğlu A. (2009). Üniversiteyi Yeni Kazanmış Öğrencilerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeyleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 983-1000, cilt:17 no:3 Eylül, 2009.
  • Liaw, S. S. (2002). An Internet Survey for Perceptions of Computers and the World Wide Web, Relationship, Prediction and Difference. Computer in Human Behavior 18 (2002) 17-35.
  • Loyd, B. H. ve Loyd, D. E. (1985). The Reliability and Validity of instruments fort he Assessment of Computer Attitudes. Educational and Psychological Measurement, 45 903-908.
  • MEB. (2000). 2001 Yılı Başında Milli Eğitim, Ankara: MEB.
  • Simon, T. (1985). Play and Learning with Computers. Early Child Development and Care, 19;69-78.
  • Saraçoğlu, A. S. ve Kaşlı, A. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Ege Eğitim Dergisi, (l):l, 110-126.
  • Stephenson, C. (2007). Bilgisayar Okur Yazarlığı Nasıl Öğretilmeli ve Nasıl Öğretilmemeli Akademik Bilişim 07-18, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak, 2007, Dumlupınar Üniversitesi Kütahya.
  • Sutherland, R., Facer, R., Furlong, R. ve Furlong, J. (2000). A New Environment for Education? The Computer in the Home. Computers & Education, 34; 195-212. .
  • Sünbül, M. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, (editör: Rauf Yıldız), Konya: Mikro Yayınları.
  • Özden, Y. (2000). Eğitimde Dönüşüm: Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özmen, Ş. (2001). Eğitimde Sanal Sınıf Uygulamaları ve Sonuçları, VII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 1-3 Kasım 2001, Askeri Müze/ Harbiye Kültür Sitesi, İstanbul, http://www.inet-tr.org.tr/inetconf7/bildiriler/89.doc (Erişim:07.03.2008)
  • Teker, N. (1987). Öğretme Öğrenme Süreçleri ve Yeni Teknolojiler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, c.20, s. 1-2, Ankara.
  • Tuncer, M. ve Taşpmar M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, Haziran, 2008.
  • Uçak, N. ve Al, U. (2000). İnternet'te Bilgi Arama Davranışları. Türk Kütüphaneciliği 14,3(2000), 317-331.
  • Usta, E., Bozdoğan E, A. ve Yıldırım, K. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Dergisi (KEFAD), Cilt & Sayı 1,( 2007), 209-222.
  • Uslu, Ö. (2008). İlk Öğretimde Çalışan Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumları ve Bilgisayar Kaygı Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.
  • Uzunboylu, U. (1995). Bilgisayar Öğrenme Düzeyi ile Bilgisayara Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Yalçınalp, S. ve Aşkar, P. (2003). Öğrencilerin Bilgi Arama Amacıyla İnternet'i Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi. TO.IET ISSN: 1303-6521 Volume 2 Issuse 4 Article 15. [October 2003]
  • Yavuz, U. ve Karaman, S. (2003). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi için Bir Yazılım, Tlıird International Education Technologies Symposium (28-30 May 2003), Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:I, 239-246.
  • Yalman, M., Gönen, S. ve Başaran B. (2011). Öğretmenlerin İnternete Yönelik Tutumlarının ve Internet Kullanma Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. International EducationTechnology Conference, IETC – (May 25-27, 2011) Istanbul, TURKEY. s:1916-1921.
  • Yalman, M., Gönen, S. ve Başaran B. (2011). High School I.ast Grade Students' Internet Usage Situation aıîd Their Attitudes Toward Internet: Diyarbakır Sample, III. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırma Kongresi, Turkish Republic of Northern Cyprus: vol:III, s:104-119.
  • Yeşilyurt, S. ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayarlara Yönelik Tutum Ölçeği (BKBBYTÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2007), 79-88.
  • Yenice, N. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Fen ve Bilgisayar Tutumlarına Etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (4), October, 2003.
  • Yılmaz, İ. (2006). Eğitim Fakültesinde Eğitim Görmekte olan Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi, Yüksek lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi SBE. YOK., 2007. 2008 Yılı Yayınları üniversite sıralaması, Ankara. YOK
  • Zembat, R. (1998). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Bilgisayar Kullanımının Mevcut Durumu Nasıldır? Nasıl Olmalıdır?, 1. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, s: 380- 389 Ankara.
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Murat Yalman This is me

M. Alper Tunga This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 18

Cite

APA Yalman, M., & Tunga, M. A. (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DENEYİMLERİ İLE BİLGİSAYAR ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 168-188.