Bu çalışmanın temel amacı “Canlıların Sınıflandırılması” konusu için web destekli kavram haritaları ve anlam çözümleme tabloları geliştirmek, uygulamak ve bu öğrenme öğretme araçlarının kavramsal öğrenme üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bunun yanında öğrencilerin bu derse ve kavram haritalarına karşı olan tutumlarındaki değişikliği incelemektir. Bu çalışmanın örneklemi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfa giden toplam 50 öğrenciden oluşturmuştur. Uygulamanın sonunda başarı deney grubu lehine %12 oranında arttığı gözlenmiştir (p
web destekli kavram haritaları anlam çözümleme tabloları canlıların sınıflandırılması başarı tutum
The main purpose of the study is to develop and apply web-based concept mappings and semantic features analysis on the subject of ‘‘Classification of living things’’ and to investigate the effects on concept learning. In addition, is to research changes on concept maps and science lesson towards attitudes of preservice teachers. The sample consists of 50 4th grade Science and Technology preservice teachers. studiying at 19 Mayıs Unıversity, Faculty of Education, Department of Primary Science Education. At the end of the application, the achievement increased 12 % in favour of experiment group. But, gender has no significant effect on success and attitudes of the experiment and control group students. According to these results, it was determined that web based concept maps and semantic features analises were more effect on reducing misconceptions in the experiment group.
Web-based concept mappings Semantic features analysis Classification of living things Achievement
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 16 |