Adalet kavramının bilimsel ve evrensel anlamda açıklanması ve örgütlerde nasıl algılandığı, günümüzdeki kurumlar için önem arz etmektedir. Özellikle eğitim kurumları için örgütsel adaletin dağıtımı, verimlilik ve kalite yönünden gereklidir. Her örgüt, çalışanlarının performansını, iş doyumunu, güdülenme düzeyini ve örgütsel bağlılığını artırmak zorundadır. Örgütsel adaletin boyutsal analizinin, örgütün tanınma ve etkili olma özelliğine olumlu yönde ivme kazandıracağı düşünülmektedir. Bu makalede örgütsel adalet kavramı ile bu kavrama dair bazı görüşler açıklanarak, örgütsel adaletin boyutları incelenmiştir. Bireylerin örgütsel adaleti etkileyen farklı adalet algıları başlıklar halinde açıklanmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda örgütsel adaletin güdülemeyle ve örgütsel bağlılıkla ilişkisi ortaya konmuştur. Örgütsel adalet kavramının performansını, işinden aldığı doyumu ve başarısını doğrudan ve dolaylı olarak nasıl etkilediği üzerinde durularak eğitim kurumlarına yönelik ışık tutulmuştur
Today, the concept of justice, its scientific and universal meanings and how it is perceived in organisations, is important for organizations the deliverance of organisational justice is nessary for educational organisations in ways of efficiency and guality. Eoury organisation has to upgrade the performances, jop satisfactions, levels of motivation and organizational faithfulness of tehir employees. İt is thought that the dimensional analysis of organizational justice will pasitively affect the organizations’ dentification and effectiveness qualities. İn this study the concept of organisational justice and some views about it are described and dimensions of organisational justice are analysed. Different justice perceptions of individuals affecting arganisational justice are described in general. İn this context, the relation of organisational justice with motivation and organisational faithfulness. Some views are given by for educational organizations focusing on how the concept of organizational justice affects job efficiencies, motivations, performances, job satisfactions, and successes of employees directly and indirectly
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 14 |