Bu araştırmanın amacı, öğretmen adayı öğrencilerin algılarına göre uygulama liselerindeki rehber öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımlarını belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen anket Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tezsiz Yüksek Lisans Programına devam eden 167 öğretmen adayı öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, rehber öğretmenlerin çağdaş yaklaşıma uygun davranışları istenen düzeyde göstermedikleri, geleneksel yaklaşıma uygun davranışları ise beklenenden çok daha ağırlıklı olarak kullandıkları görülmüştür. Oysa öğretmen adayları için iyi birer model olmaları gereken rehber öğretmenlerin, sınıf yönetiminde yer alan tüm davranışları çağdaş yaklaşıma uygun biçimde göstermeleri beklenirdi.
Eğitim yönetimi okul yönetimi sınıf yönetimi sınıf yönetimi yaklaşımları
The purpose of this study is to determine the classroom management approaches of the guidance teacher’s in practice high schools according to the perceptions of the student teachers. The questionnare developed for this purpose was carried out by 167 student teachers who attended MSc without thesis programme in Institute of Science at Dicle University. According to the research findings, it is seen that the guidance teachers do not behave in accordance with modern approach at a desired level, and the traditional approach is adapted by them more than expected. Whereas the guidance teachers who are supposed to be good models for the student teachers are expected to show all their behavior in classroom management according to modern approach.
Educational administration school administration classroom management classroom management approa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 8 |