Bu araştırmanın temel amacı günlük gazetelerin Sosyal
Bilgiler öğretim programındaki değerler açısından incelenmesidir. Bu bağlamda
toplam 150 günlük gazete manşet, reklam, görsel, köşe yazısı ve haberler olmak
üzere beş ana başlık altında Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan 20
değer temel alınarak doküman analizi yoluyla incelenmiştir; bunun yanı sıra 24
sınıf öğretmeni ile yapılan yüz yüze görüşmeler yoluyla değerler eğitiminde
gazetelerden yararlanmaya ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Doküman incelemesi sonucunda Sosyal Bilgiler dersi öğretim
programında yer alan değerlerin tümünün günlük gazetelerde farklı oranlarda yer
aldığı belirlenmiştir. Görüşme sonucunda ise sınıf öğretmenlerinin değerler
eğitiminde gazetelerden yararlanma ve yararlanmama sebepleri; gazeteleri
kullanma biçimleri ve gerçekleştirdikleri uygulamalar; gazetelerde en çok
yararlandıkları bölümler; gazetelerde en sık rastladıklarını düşündükleri değerler;
gazetelerde yer alan olumsuz içeriklere ilişkin görüşler; olumsuz içeriklerden
çocukları korumaya yönelik öneriler, çocuklar için çıkarılacak bir günlük
gazetede yer alması gereken içerikler bağlamında veriler edilmiştir ve
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2019 |
Submission Date | February 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 35 |