Araştırma, öğretmenlerin karakter eğitimi
yetkinlik inançları ile yaratıcılık düzeyleri ve iletişim becerileri arasındaki
ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin
karakter eğitimi yetkinlik inançlarının, öğretmenlerin çalıştığı okul türüne ve
çalıştığı yaş grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği de
incelenmiştir. Araştırma, ilişkisel araştırma modelindedir. Araştırmanın
evrenini, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Ankara ili Keçiören ilçesinde
bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarının
anasınıfları, bağımsız anaokulları ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında
çalışan 754 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini,
basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 350 okul öncesi öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”,
“Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Skalası”, “Yaratıcılık Açısından Bireyin
Kendini Değerlendirmesi Ölçeği” ve “İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin karakter eğitimi
yetkinlik inançlarının; öğretmenlerin çalıştığı yaş grubuna göre anlamlı bir
farklılık göstermediği (p>0.05); öğretmenlerin çalıştığı okul türüne göre
ise anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0.05) ve farklılığın özel okul
öncesi eğitim kurumunda çalışan öğretmenlerin lehine olduğu saptanmıştır. Ayrıca,
öğretmenlerin karakter eğitimi yetkinlik inançları ile yaratıcılık düzeyleri
arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu; öğretmenlerin
karakter eğitimi yetkinlik inançları ile iletişim becerileri arasında pozitif
yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Karakter eğitimi yetkinlik inancı yaratıcılık iletişim okul öncesi eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 36 |