Year 2019, Volume 31, Issue 1, Pages 187 - 194 2019-03-15

AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi

Mehmet Mahmut TANYILDIZI [1] , Tacettin GEÇKİL [2]

34 88

Türkiye’de karayolları açısından ortam ve koşullara göre en uygun seçeneğin tercih edilmesi önemlidir. Özellikle yolun orta ve uzun vadedeki bakım-onarım ve işletim giderlerinin de hesaba katılarak, ülkemiz açısından en ekonomik ve verimli olan seçimin yapılması gerekli olmaktadır. Bu çalışmada; yol üstyapısının projelendirilmesinde kullanılan AASHTO (1986) metodundaki parametrelerin rijit üstyapı beton kaplama kalınlığını ve esnek üstyapı sayısını ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır. Esnek üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Taban Zemini Esneklik Modülü (MR)’, rijit üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Betonun Elastisite Modülü Ec’ olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, ekonomik zararlara neden olabilecek bu parametrenin tespitinde çok hassas davranılmalıdır.





Rijit üstyapı, esnek üstyapı, AASHTO metodu, tabaka kalınlığı
  • [1] Tanyıldızı M.M, AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Beton Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İrdelenmesi, Y.Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ, 2010.[2] Kuloğlu N., Kök B.V., Yılmaz M., Tanyıldızı M., AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İncelenmesi, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey. S:40-44[3] E.J.Yoder, M.W.Witczak, Principles of Pavement Design. New York: 1975.[4] Karayolları Genel Müdürlüğü, Sratejik Plan 2007-2011. Ankara.[5] Ağar E., Sütaş İ., Öztaş G. Beton Yollar. İstanbul. İTÜ Yayınları,1998.[6] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures.., Washington, D.C.: 1993[7] W.Carey, W, P. Irick, The Pavement Serviceability-Performance Concept,Highway Research Board Special Report 61E, AASHO Road Test, 1962.[8] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures. Washington, D.C.:1986.[9] D.E.Peterson, “Pavement Management Practices,” NCHRP Synthesis 135, Transportation Research Board. 1987.[10] P.Sulten, “Kayma Dirençli Gürültü Azaltıcı Betonlar”, Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü, Almanya. 2001.[11] K.Vqyeux, “Renovation of two places at Dinant”, 19th Belgian Road Congress, Belgium. 2001.[12] Tunç A., Yol Malzemeleri ve Uygulamaları. Ankara. Nobel Yayınevi, 2007.[13] Kuloğlu, N., Erkmen, R., 1996. AASHTO Metodunda Esnek Üstyapı Sayısına Etki Eden Parametreler, TÜBİTAK, Türk Mühendislik ve Çevre Bilimleri Dergisi, C: 20 S: 2, 79 – 85.
Primary Language tr
Subjects Engineering, Multidisciplinary
Journal Section MBD
Authors

Orcid: 0000-0001-5992-2665
Author: Mehmet Mahmut TANYILDIZI (Primary Author)
Institution: GENELKURMAY BAŞKANLIĞI
Country: Turkey


Orcid: 0000-0001-8070-6836
Author: Tacettin GEÇKİL
Institution: İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Country: Turkey


Dates

Publication Date: March 15, 2019

Bibtex @research article { fumbd495644, journal = {Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi}, issn = {1308-9072}, address = {Fırat Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {31}, pages = {187 - 194}, doi = {}, title = {AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {TANYILDIZI, Mehmet Mahmut and GEÇKİL, Tacettin} }
APA TANYILDIZI, M , GEÇKİL, T . (2019). AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 31 (1), 187-194. Retrieved from http://dergipark.org.tr/fumbd/issue/43638/495644
MLA TANYILDIZI, M , GEÇKİL, T . "AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi". Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31 (2019): 187-194 <http://dergipark.org.tr/fumbd/issue/43638/495644>
Chicago TANYILDIZI, M , GEÇKİL, T . "AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi". Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31 (2019): 187-194
RIS TY - JOUR T1 - AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi AU - Mehmet Mahmut TANYILDIZI , Tacettin GEÇKİL Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 187 EP - 194 VL - 31 IS - 1 SN - 1308-9072- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Fırat University Journal of Engineering Science AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi %A Mehmet Mahmut TANYILDIZI , Tacettin GEÇKİL %T AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi %D 2019 %J Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi %P 1308-9072- %V 31 %N 1 %R %U
ISNAD TANYILDIZI, Mehmet Mahmut , GEÇKİL, Tacettin . "AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi". Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31 / 1 (March 2019): 187-194.
AMA TANYILDIZI M , GEÇKİL T . AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019; 31(1): 187-194.
Vancouver TANYILDIZI M , GEÇKİL T . AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019; 31(1): 194-187.