Öz
Türkiye’de karayolları açısından ortam ve koşullara göre en uygun seçeneğin tercih edilmesi önemlidir. Özellikle yolun orta ve uzun vadedeki bakım-onarım ve işletim giderlerinin de hesaba katılarak, ülkemiz açısından en ekonomik ve verimli olan seçimin yapılması gerekli olmaktadır. Bu çalışmada; yol üstyapısının projelendirilmesinde kullanılan AASHTO (1986) metodundaki parametrelerin rijit üstyapı beton kaplama kalınlığını ve esnek üstyapı sayısını ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır. Esnek üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Taban Zemini Esneklik Modülü (MR)’, rijit üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Betonun Elastisite Modülü Ec’ olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, ekonomik zararlara neden olabilecek bu parametrenin tespitinde çok hassas davranılmalıdır.