Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Troya Ören Yeri'nin Destinasyon Kişiliği

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 147 - 161, 28.02.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.509236

Öz

Destinasyonların
da insanlar gibi bazı kişilik özelliklerine sahip olduğu bilinmektedir.
Destinasyonları benzerlerinden ayıran ve ön plana çıkaran destinasyon kişilik
özellikleri, destinasyona
rekabet avantajı sağlayabilmektedir.
Çanakkale'nin öne çıkan çekim unsurlarından biri olan ve Türkiye'de önemli arkeolojik sit alanları
arasında yer alan Troya Ören Yeri’nin destinasyon kişiliğin belirlenmesi
amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmada Troya Ören Yeri’nin destinasyon
kişiliği, Tripadvisor.com web sitesinde ören yerini ziyaret eden kişilerin
yorumları değerlendirilerek belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, nitel
araştırma yöntemlerden birisi olan içerik analizi yöntemi kullanılarak web
sitesindeki yorum içerikleri analiz edilmiştir.
Yapılan analiz
sonrasında Troya Ören Yeri’nin
destinasyon kişiliğinin samimiyet-heyecan, yetkinlik ve sertlik olmak üzere üç
boyutta öne çıktığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, A. D. (1990). Brand extensions: The good, the bad and the ugly. Journal of Management Review, 31(4), 1-8.
  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34, 347-356.
  • Akpınar, E. (2007). Türkiye’nin Dünya Miras Listesi’ndeki yeri ve yeni bir aday önerisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 81-106.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Atay, L. ve Dülgaroğlu, O. (2017). Markalaşma Açısından Cunda Adası’nın Destinasyon Kişiliği’nin Tespitine Yönelik Bir Çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(38), 383-396.
  • Atay, L. Dülgaroğlu, O. ve Gökdemir, S. (2018). Bir kış turizmi merkezi olan Uludağ’ın destinasyon kişiliğini tespit etmeye yönelik bir çalışma. Uluslararası Sivas Turizm Kongresi/Sempozyum’da Sunulmuş Bildiri. Sivas, 23-25 Şubat 2018, 61-69.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Ekinci, Y. ve Hosany, S. (2006). Destination personality: An application of brand personality to tourism destinations. Journal of Travel Research, 45(2), 127-139.
  • Gomez Aguilar, A. Yagüe, G. ve Villasenor, R. (2014). Destination brand personality: An application to spanish tourism. Int. J. Tourism Research, 18(3), 210-219.
  • Hosany, S. Ekinci Y. ve Uysal, M. (2006). Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places. Journal of Business Research, 59, 638-642.
  • Kayan, İ. (1996). Troya’da son 6000 yılda doğal çevre değişimleri. Yerleşim ve çevre sorunları: Çanakkale ili. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Basımı.
  • Kim, S. ve Lehto, X. (2013). Projected and perceived destination brand personalities: The case of South Korea. Journal of Travel Research, 52(1), 117-130.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (T.y.). Truva Antik Kenti. Erişim Tarihi: 12.12.2018, http://basin.kulturturizm.gov.tr/TR-45525/truva-antik-kenti.html.
  • Meethan, K. (1996). Place, ımage and power: brighton as a resort, the tourist image, myths and myth making in tourism. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Melian-Gonzalez, A. ve Garcia-Falcon J. M. (2003). Competitive potential of tourism in destinations, Annals of Tourism Research, 30(3), 720-740.
  • Murphy, J. (1990). Assesing the value of brands, Long Range Planning, 23(3), 23-29.
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Papadimitriou, D. Apostolopoulou A. ve Kaplanidou, K. (2014). Destination personality, affective image, and behavioral intentions in domestic urban tourism. Journal of Travel Research, 54(3), 302-315.
  • Sahin, S. ve Baloglu, S. (2011). Brand personality and destination image of Istanbul, An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22(1), 69-88.
  • Sop, S. A. Kılıç, B. ve Kurnaz, H. (2012). Destinasyon kişiliği ve memnuniyet İlişkisi: Yerli turistler üzerine bir araştırma. 13. Ulusal Turizm Kongresi/Sempozyum’da Sunulmuş Bildiri. Antalya, 6-9 Aralık.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedurs and tecniques. Newbury Park: Sage Publishing.
  • Usakli, A. ve Baloglu, S. (2011). Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory. Tourism Management, 32(1), 114-127.
  • Wood, L. (2000). Brands and brand equity: Definition and management. Management Decision, 38(9), 108-118.
  • Xie, K. ve Lee, J. (2013). Toward the perspective of cognitive destination image and destination personality: The case of Beijing. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(6), 538–556.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Destination Personality of Archaeological Site of Troy

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 147 - 161, 28.02.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.509236

Öz

Destinations are
also known to have some personality traits such as people. The destination
personality characteristics that coming into prominence and distinguishing
destinations from their counterparts can provide a competitive advantage to the
destination. This study was conducted to determine destination personality of
The Archaeological Site of Troy where one of the hightlighting component of
Çanakkale and important archaeological sites in Turkey. In this study, was
tried to determine the destination personality of The Archaeological Site of
Troy by evaluating the comments of the people who visited the place on the
Tripadvisor.com website. In this context, content of the website was analyzed
through content analysis method which is one of the qualitative research
methods. After the analysis, it was determined that the destination personality
of The Archaeological Site of Troy was prominent in three dimensions as
sincerity-excitement, competence and ruggedness.

Kaynakça

  • Aaker, A. D. (1990). Brand extensions: The good, the bad and the ugly. Journal of Management Review, 31(4), 1-8.
  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34, 347-356.
  • Akpınar, E. (2007). Türkiye’nin Dünya Miras Listesi’ndeki yeri ve yeni bir aday önerisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 81-106.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Atay, L. ve Dülgaroğlu, O. (2017). Markalaşma Açısından Cunda Adası’nın Destinasyon Kişiliği’nin Tespitine Yönelik Bir Çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(38), 383-396.
  • Atay, L. Dülgaroğlu, O. ve Gökdemir, S. (2018). Bir kış turizmi merkezi olan Uludağ’ın destinasyon kişiliğini tespit etmeye yönelik bir çalışma. Uluslararası Sivas Turizm Kongresi/Sempozyum’da Sunulmuş Bildiri. Sivas, 23-25 Şubat 2018, 61-69.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Ekinci, Y. ve Hosany, S. (2006). Destination personality: An application of brand personality to tourism destinations. Journal of Travel Research, 45(2), 127-139.
  • Gomez Aguilar, A. Yagüe, G. ve Villasenor, R. (2014). Destination brand personality: An application to spanish tourism. Int. J. Tourism Research, 18(3), 210-219.
  • Hosany, S. Ekinci Y. ve Uysal, M. (2006). Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places. Journal of Business Research, 59, 638-642.
  • Kayan, İ. (1996). Troya’da son 6000 yılda doğal çevre değişimleri. Yerleşim ve çevre sorunları: Çanakkale ili. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Basımı.
  • Kim, S. ve Lehto, X. (2013). Projected and perceived destination brand personalities: The case of South Korea. Journal of Travel Research, 52(1), 117-130.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (T.y.). Truva Antik Kenti. Erişim Tarihi: 12.12.2018, http://basin.kulturturizm.gov.tr/TR-45525/truva-antik-kenti.html.
  • Meethan, K. (1996). Place, ımage and power: brighton as a resort, the tourist image, myths and myth making in tourism. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Melian-Gonzalez, A. ve Garcia-Falcon J. M. (2003). Competitive potential of tourism in destinations, Annals of Tourism Research, 30(3), 720-740.
  • Murphy, J. (1990). Assesing the value of brands, Long Range Planning, 23(3), 23-29.
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Papadimitriou, D. Apostolopoulou A. ve Kaplanidou, K. (2014). Destination personality, affective image, and behavioral intentions in domestic urban tourism. Journal of Travel Research, 54(3), 302-315.
  • Sahin, S. ve Baloglu, S. (2011). Brand personality and destination image of Istanbul, An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22(1), 69-88.
  • Sop, S. A. Kılıç, B. ve Kurnaz, H. (2012). Destinasyon kişiliği ve memnuniyet İlişkisi: Yerli turistler üzerine bir araştırma. 13. Ulusal Turizm Kongresi/Sempozyum’da Sunulmuş Bildiri. Antalya, 6-9 Aralık.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedurs and tecniques. Newbury Park: Sage Publishing.
  • Usakli, A. ve Baloglu, S. (2011). Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory. Tourism Management, 32(1), 114-127.
  • Wood, L. (2000). Brands and brand equity: Definition and management. Management Decision, 38(9), 108-118.
  • Xie, K. ve Lee, J. (2013). Toward the perspective of cognitive destination image and destination personality: The case of Beijing. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(6), 538–556.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Dülgaroğlu Bu kişi benim 0000-0002-1992-0531

Lütfi Atay 0000-0003-2598-6227

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2019
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2019
Kabul Tarihi 28 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dülgaroğlu, O., & Atay, L. (2019). Troya Ören Yeri’nin Destinasyon Kişiliği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(1), 147-161. https://doi.org/10.32958/gastoria.509236