Year 2018, Volume 5, Issue 1, Pages 20 - 37 2018-06-25

Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma
A Study on Creating a Global Brand

F. Reşat Sinanoğlu [1]

134 755

Çalışmada; başlıca global marka yaratma serüveninin, herhangi bir disiplinin çoklu öğretilerden bağımsız analiz edebileceği bir macera olmadığı gösterilmek istenmiştir. Bu nedenle, global marka yaratma süreçlerinin anlaşılabilmesi için piyasa demokrasisi ile bağlantılı köklü ve çoklu bir ekonomik analize ihtiyaç olduğu vurgulanmıştır. Yaratımın temel atma süreçlerinin içe dönük çabalar olduğu üzerinde durularak, temelsiz dışa dönük projelerin işe yaramayacağına dikkat çekilmek istenmiştir. Global markalara sahip olmanın doğrudan bir hedef olmadığı, hak edilecek bir sonuç olduğu ve yaratabildiği yüksek katma değer kadar anlam kazandığı “ana fikir” olarak işlenmiştir.

This paper aims to demonstrate that the process to create a global brand can not be analyzed within one discipline, independent from others. Therefore, the paper emphasizes that to understand the processes to create a global brand, there is a need for deep economic analyses related to the market economy. It is also highlighted that the methods to lay the foundation to create a global brand are inward looking and therefore foundationless outward looking efforts will not succeed. As this paper’s main theme, owning global brands is not an objective but a well deserved result and is only as meaningful as its ability to generate high added value.

  • Aaker, A. David (2005) Strategic Market Management. Seventh Edition. USA: John Wiley & Sons. BBC (2018) “Apple ve Amazon Şirket Piyasa Değerleri 2017” [Çevrimiçi] www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-42552620 (09.04.2018). Bloomberght (2018) “IMF, Çin Yuan’ı rezerv para sepetine (SDR) girmesini onayladı” [Çevrimiçi] www.bloomberght.com/haberler/haber/1838366-yuan-imfnin-rezerv-parası-oldu (09.04.2018). Brand Finance (2018) Brand Finance Global 500 2018. [Çevrimiçi] www.brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2018/ (09.04.2018). Doyle, Peter (2004) Değer Temelli Pazarlama. İkinci Basım (Çev.) Gülfidan Barış, İstanbul: Kapital. Doyle, Peter, Stern, Phillip (2006) Management and Strategy. Fourth Edition, UK: Prentice Hall FT. Drucker, Peter F. (1994) Kapitalist Ötesi Toplum. Birinci Basım (Çev.) Belkıs Çorakçı, İstanbul: İnkılap Kitabevi. Elliot, Richard.,Percy Larry (2007) Strategic Brand Management. First Published, UK: Oxford University Press. Erol, Ümit, Sinanoğlu, F. Reşat (2011) 21.Yüzyıl Kapitalizmi. Birinci Baskı, İstanbul: Beta. Freidman, Thomas, L. (2006) Dünya Düzdür: 21.Yüzyılın Kısa Tarihi. Birinci Basım (Çev.) Levent Cinemre, İstanbul: Boyner Yayınları. Great Place to Work Institute (2018) [Çevrimiçi] www.greatplacetowork.com.tr (10.04.2018). Hürriyet Gazetesi (2018) “IMF 190 Ülke GSYH toplamı tahmini” [Çevrimiçi] www.hurriyet.com.tr/ekonomi/kuresel-milli-gelir-2018de-5-1-trilyon-dolar-artacak-40625544 (09.04.2018). IMF (2017) “COFER: Currency Composition of Official Foreign Exchange Reserves” March 2017. [Çevrimiçi] www.imf.org/en/News/Articles/2017/03/31/pr17108-IMF-Releases-Data-on-the-Currency-Composition-of-Foreign-Exchange-Reserves (09.04.2018) Kumar, Nirmalya., Steenkamp, Jan-Benedict, E,M. (2013) “Diaspora Marketing”. Harvard Business Review, V. 91, No. 10, pp. 127-131, (Online) https://hbr.org/2013/10/diaspora-marketing (09.04.2018). Müftüoğlu, Tamer M. (1999) İşletme İktisadı. Üçüncü Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi. Pelsmacker, Patric De., Geuens, Maggie., Bergh, Joeri, Van Den (2004) Marketing Communications: A European Perspective. Second Edition, UK: Prentice Hall. Sinanoğlu, F. Reşat (2015) Verim Hedefli Yönetim. Birinci Basım, İstanbul: Türkmen Kitabevi. Statista (2018a) Forecast of EBITDA of Apple Inc From 2017-2019 in Million U.S. dollars. [Çevrimiçi] https://www.statista.com/statistics/632881/forecast-of-ebitda-of-apple/ (09.04.2018). Statista (2018b) Forecast of EBITDA of Amazon.com From 2017-2019 in Million U.S. dollars. [Çevrimiçi] www.4-traders.com/AMAZON-COM-4846/financials/ (09.04.2018). Thornton, Phil (2017) Büyük Ekonomistler. Birinci Basım (Çev.) Hande Koçak, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Türkiye Gümrük Birliği Anlaşması [Çevrimiçi] https://www.avrupa.info.tr/tr/gumruk- birligi-ab-ile-turkiye-arasındaki-ticareti-desteklemek-52 (09.04.2018).
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: F. Reşat Sinanoğlu (Primary Author)

Dates

Publication Date: June 25, 2018

Bibtex @review { iled435310, journal = {Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2149-634X}, address = {Maltepe Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {5}, pages = {20 - 37}, doi = {}, title = {Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma}, key = {cite}, author = {Sinanoğlu, F. Reşat} }
APA Sinanoğlu, F . (2018). Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 20-37. Retrieved from http://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/435310
MLA Sinanoğlu, F . "Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma". Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 5 (2018): 20-37 <http://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/435310>
Chicago Sinanoğlu, F . "Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma". Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 5 (2018): 20-37
RIS TY - JOUR T1 - Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma AU - F. Reşat Sinanoğlu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 20 EP - 37 VL - 5 IS - 1 SN - -2149-634X M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma %A F. Reşat Sinanoğlu %T Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma %D 2018 %J Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi %P -2149-634X %V 5 %N 1 %R %U
ISNAD Sinanoğlu, F. Reşat . "Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma". Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 5 / 1 (June 2018): 20-37.
AMA Sinanoğlu F . Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2018; 5(1): 20-37.
Vancouver Sinanoğlu F . Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2018; 5(1): 37-20.