Olasılık
ve istatistik dersleri, öğrenciler tarafından sıklıkla ilgisiz ve sıkıcı olarak
tanımlanmaktadır. Bu durumun gerekçelerinden biri de, derslerin daha çok
öğretmen merkezli teorik-ispat alt yapısıyla işlenmesidir. Oysa, matematik
eğitimcileri her düzeyde istatistiksel düşünme becerileri öğretiminin önemine
değinmektedir. Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının istatistik
dersine yönelik öz yeterlilik inançlarının ve tutumlarının incelenmesidir.
Araştırmada, öz yeterlilik inançları ve tutumlarının birbirleri ile olan
ilişkileri de incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 102 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak İstatistik Özyeterlik Ölçeği ve
İstatistik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde frekans ve yüzde oranları
ve basit korelâsyon kullanılmıştır. Analiz sonucunda adayların istatistik
dersine yönelik öz yeterlilik inançlarının yüksek düzeyde ve istatistik dersine
karşı tutumlarının ise orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca
matematik öğretmen adaylarının istatistik dersine yönelik öz yeterlilik
inançları ve tutumları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
: İstatistik eğitimi Matematik öğretmen eğitimi Özyeterlik inancı İstatistik tutumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |