Year 2017, Volume 16, Issue 4, Pages 950 - 962 2017-11-07

Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey
Türkiye’de Hazır Kahve Satın Alma Ve Tüketim Alışkanlıkları

Ahmet TAN [1] , Ersan HOCAOĞLU [2]

422 2199

Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir. Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya çıkmıştır.

Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir. Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya çıkmıştır.

  • Aile ve Tüketici Hizmetleri(2014), , Tüketici Karar Süreci, MEB Yayınları, Ankara, shf.5
  • Ak, T. (2009)Tüketici Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Yüksek Lisan Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstütisüİşletme Ana Bilim Dalı, Karaman, shf.57
  • Barış, G.(2012), Tüketici Davranışları. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.135
  • Cemalcılar, İ. (2000), Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.44
  • Chaney,D. (1999), Yaşam Tarzları. Kütük, İ (çev), Dost Kitapevi, İstanbul, shf.14
Subjects Management
Journal Section Business
Authors

Author: Ahmet TAN
Institution: Gaziantep Üniveristesi
Country: Turkey


Author: Ersan HOCAOĞLU
Institution: Gaziantep Üniveristesi
Country: Turkey


Bibtex @research article { jss286562, journal = {Gaziantep University Journal of Social Sciences}, issn = {1303-0094}, eissn = {2149-5459}, address = {Gaziantep University}, year = {2017}, volume = {16}, pages = {950 - 962}, doi = {10.21547/jss.286562}, title = {Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey}, key = {cite}, author = {TAN, Ahmet and HOCAOĞLU, Ersan} }
APA TAN, A , HOCAOĞLU, E . (2017). Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (4), 950-962. DOI: 10.21547/jss.286562
MLA TAN, A , HOCAOĞLU, E . "Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey". Gaziantep University Journal of Social Sciences 16 (2017): 950-962 <http://dergipark.org.tr/jss/issue/31209/286562>
Chicago TAN, A , HOCAOĞLU, E . "Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey". Gaziantep University Journal of Social Sciences 16 (2017): 950-962
RIS TY - JOUR T1 - Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey AU - Ahmet TAN , Ersan HOCAOĞLU Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.21547/jss.286562 DO - 10.21547/jss.286562 T2 - Gaziantep University Journal of Social Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 950 EP - 962 VL - 16 IS - 4 SN - 1303-0094-2149-5459 M3 - doi: 10.21547/jss.286562 UR - https://doi.org/10.21547/jss.286562 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Gaziantep University Journal of Social Sciences Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey %A Ahmet TAN , Ersan HOCAOĞLU %T Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey %D 2017 %J Gaziantep University Journal of Social Sciences %P 1303-0094-2149-5459 %V 16 %N 4 %R doi: 10.21547/jss.286562 %U 10.21547/jss.286562
ISNAD TAN, Ahmet , HOCAOĞLU, Ersan . "Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey". Gaziantep University Journal of Social Sciences 16 / 4 (November 2017): 950-962. https://doi.org/10.21547/jss.286562