Year 2016, Volume 44, Issue 44, Pages 53 - 72 2016-10-30

Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi

İlker Kösterelioğlu [1] , Kemal Baytemir [2]

647 688

Bu araştırmada Amasya Üniversitesi’nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013- 2014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir. Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık gösterdiği yönünde olmasıdır. 

Özel eğitim, özel eğitim dersi, psikolojik danışma ve rehberlik, kazanım
  • Aksoy, V., Diken, İ.H. (2009). Rehber öğretmen özel eğitim öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(1), 29-37. http:// dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/1414/15965.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Batu, E.S. (2013). Özel eğitimde personel işbirliği. A. Cavkaytar (Ed.), Özel eğitim (s. 21-35). Ankara: Vize Yayıncılık.
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Articles
Authors

Author: İlker Kösterelioğlu

Author: Kemal Baytemir

Dates

Publication Date: October 30, 2016

Bibtex @research article { maruaebd286485, journal = {Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {1300-8889}, eissn = {2147-5202}, address = {Marmara University}, year = {2016}, volume = {44}, pages = {53 - 72}, doi = {10.15285/maruaebd.286485}, title = {Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Kösterelioğlu, İlker and Baytemir, Kemal} }
APA Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44 (44), 53-72. DOI: 10.15285/maruaebd.286485
MLA Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 53-72 <http://dergipark.org.tr/maruaebd/issue/27193/286485>
Chicago Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 53-72
RIS TY - JOUR T1 - Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi AU - İlker Kösterelioğlu , Kemal Baytemir Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.15285/maruaebd.286485 DO - 10.15285/maruaebd.286485 T2 - Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 53 EP - 72 VL - 44 IS - 44 SN - 1300-8889-2147-5202 M3 - doi: 10.15285/maruaebd.286485 UR - https://doi.org/10.15285/maruaebd.286485 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi %A İlker Kösterelioğlu , Kemal Baytemir %T Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi %D 2016 %J Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi %P 1300-8889-2147-5202 %V 44 %N 44 %R doi: 10.15285/maruaebd.286485 %U 10.15285/maruaebd.286485
ISNAD Kösterelioğlu, İlker , Baytemir, Kemal . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 44 / 44 (October 2016): 53-72. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286485
AMA Kösterelioğlu İ , Baytemir K . Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016; 44(44): 53-72.
Vancouver Kösterelioğlu İ , Baytemir K . Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016; 44(44): 72-53.